Základní údaje |
Název |
Dobrý konec všechno spraví |
Rok prvního uvedení |
2018 |
Segment |
Scénická umění |
Druh činnosti |
Inscenace - scénografická realizace – scéna nebo kostýmy nebo loutky |
Závažnost a význam |
B - nový umělecký výstup přinášející významná nová řešení |
Velikost |
K - více než 100 min. (celovečerní inscenace apod.) |
Institucionalní kontext |
regionální |
Jazyk |
čeština |
Fakulta |
Divadelní fakulta |
Anotace |
Hra (překlad M. Hiský) je hořkou komedií o lidských vztazích s „postelovám efektem“, kdy manželka aby dobyla přízně svého muže, který ji odmítá, lstí vstupuje za tmy na lože jeho milenky aby se ním poprvé milovala. Hra je inscenována v rámci festivalu u Míčovny Pražského hradu v exteriérech. Kostýmy i scéna tedy procházejí zkouškou v dešti. Podmínky zákulisí jsou minimální co se péče o kostýmy týče. Podle toho byly voleny materiály, které rychle schnou, snesou vlhko, což bylo několikrát tvrdě prověřeno. Koncepce kostýmů cituje „dvorský styl Gucci“ - kombinace dobových kýčových prvků manýrismu se současnými hyper manýristickými kreacemi módních domů Gucci dává ve spojeném obraze možnost vtipně se vypořádáat s jednoduše skicovanými charaktery protagonistů, střetu mužského a ženského světa, který v některých detailech prorůstá právě díky genderovým manýristickým estetickým klišé. Celý obraz završuje stálá připomínka různých podob „svatosti“, kdy křesťanské prvky a symboly jsou citovány v rámci kostýmů a scény jako vybydlené hodnotové klišé svatých obrázků, které jsou tichým svědkem našich pochybných ctností. |
Klíčová slova |
kostýmy, inscenace, pražský hrad, shakespearovské slavnosti, import ruv 2021 |
Autoři |
Jana Preková (Role: Autor díla z 100 %) |