Základní údaje |
Název |
Srdce v prachu, oči planoucí |
Rok prvního uvedení |
2018 |
Segment |
Scénická umění |
Druh činnosti |
Inscenace - originální dramaturgie |
Závažnost a význam |
C - nový umělecký výstup inspirovaně rozvíjející současné vývojové trendy |
Velikost |
L - 30 – 99 min. (aktovka, monodrama apod.) |
Institucionalní kontext |
celostátní |
Jazyk |
čeština |
Fakulta |
Divadelní fakulta |
Anotace |
Dramaturgicky jsem spolupracovala na koncepci autorské inscenace Ateliéru výchovné dramatiky pro Neslyšící v režii Adély Kratochvílové. Z předchozího projektu vyšel můj námět na část inscenace, která se týká vizualizace moravské lidové poezie zhudebněné Leošem Janáčkem v interpretaci Ivy Bittové. Moje spolupráce se týkala průběžných konzultací jak při přípravě projektu, tak i ve fázi realizační. Důležitá je vždy při divadelní práci s neslyšícími interprety velmi intenzivní komunikace k danému textu a důsledné hledání interpretačních variant a nových a to i neobvyklých možností jednotlivých osobností v hereckém týmu (hudebního skladatele Leoše Janáčka hraje neslyšící herec Marcel Krištofovič).. Pokládám proto například za velmi důležité, že se nám v tvůrčím týmu podařilo ukázat divákům možnosti neslyšících herců. Osobně také pokládám za významné, že se podařilo na osudech dvou zajímavých osobností jiných kultur poukázat na to, jak je možné se vzájemně obohatit, tím že jsme schopni si vzájemně naslouchat. Jedním z mých cílů bylo, aby byla inscenace přístupná i neslyšícím divákům, protože i v tomto kontextu nalézám v naší koncepci inscenace paralely. Proto musím zdůraznit podstatu procesu přípravné i realizační fáze inscenace, kdy je zásadní spolupráce celého tvůrčího týmu. |
Klíčová slova |
dramaturgie, inscenace, srdce v prachu, oči planoucí, studio marta, import ruv 2021 |
Autoři |
Veronika Broulíková (Role: Autor díla z 100 %) |