Základní údaje | |
---|---|
Název | Kabinet pamětí |
Rok prvního uvedení | 2019 |
Segment | Scénická umění |
Druh činnosti | Inscenace - originální dramaturgie |
Závažnost a význam | C - nový umělecký výstup inspirovaně rozvíjející současné vývojové trendy |
Velikost | L - 30 – 99 min. (aktovka, monodrama apod.), 30 – 60 min. (inscenace pro dětského diváka) |
Institucionalní kontext | celostátní |
Jazyk | čeština |
Fakulta | Divadelní fakulta |
Anotace | P8203 D-DRAUM Dramatická umění - doktorský studijní program. Absolvuje mj. předmět DPHLX14 Umělecká, pedagogická a publikační praxe I. Inscenace žánru entre-sort (doslova „vstoupit-vystoupit“), v češtině nepřesně „divadlo pro jednoho diváka“. Kabinet pamětí zahrnuje 4 herce stojící na šestiúhelníkové dřevěné podlaze s pouliční lucernou ve středu. Každý z herců má na těle zavěšenou skříňku. Divák přijde před herce, dá si do uší sluchátka, ve kterých uslyší nahrávku příběhu – jeden mluvčí vypráví o jednom člověku. Zatímco se vyprávění ve sluchátkách rozvíjí, herec před divákem otevře skříňku a hraje objektové divadlo. Autorka a režisérka projektu Aude Martin Stulírová napsala 4 krátké příběhy o 4 lidech. Na těchto textech jsem dramaturgicky pracoval – upravoval jsem je za účelem rozvoje jejich potenciálu pro rozhlasové podání. V dialogu s Aude jsme rozvíjeli jak charaktery mluvčích, tak širší fikční postavy, o které se v nich jedná. Hledal a navrhoval jsem nové způsoby interpretace příběhů tak, aby vznikly nové vrstvy. Navrhl jsem brněnské herce a herečky, kteří příběhy natočili. V dialogu s Aude jsem rozvíjel propojení jednotlivých inscenačních složek (scéna, kostým, herectví, objekty, text) do funkčního a smysluplného celku. Podílel jsem se na vytváření konceptů skříněk a práce s nimi – jaký má mít skříňka charakter a co má být uvnitř, aby manipulace s objekty obohacovala vyprávění. Jakým způsobem herec se skříňkou manipuluje a jak se proces manipulace rozvíjí v kombinaci s vývojem příběhu ve sluchátkách. Vedl jsem natáčení příběhů včetně herecké interpretace. Moje práce v nahrávacím studiu se blížila spíš práci režiséra rozhlasových her. Natočený audiomateriál jsem následně stříhal. |
Klíčová slova | kabinet pamětí, dramaturgie, le cabaret nomade, entre-sort, import ruv 2021 |
Autoři | Šimon Peták (Role: Autor díla z 100 %) |
Uvedení, termíny | |
---|---|
Realizace (16.06.2019) info |
Ocenění, ohlasy | |
---|---|
OPEN AIR PROGRAM HRADEC KRÁLOVÉ info | |
Festival Luhovaný Vincent info | |
Festival Za dveřmi je divadlo 2019 info | |
Festival Za dveřmi info | |
Dny evropského dědictví info | |
Bělobranské ZNOVU náměstí / sousedská slavnost info | |
Zámek Rosice info | |
Festival Faktor K info | |
Kino Měnín info | |
citace info | |
citace info | |
citace info | |
citace info | |
citace info |
Zobrazit XML záznam