Základní údaje |
Název |
Úča musí pryč |
Rok prvního uvedení |
2018 |
Segment |
Scénická umění |
Druh činnosti |
Inscenace - herecký/pěvecký výkon – vedlejší role |
Závažnost a význam |
D - nový umělecký výstup obsahující rozvojový potenciál |
Velikost |
L - výstup s výrazným autorským podílem integrovaný v rámci díla velkého rozsahu |
Institucionalní kontext |
celostátní |
Jazyk |
čeština |
Fakulta |
Divadelní fakulta |
Anotace |
Částečně z provozní nutnosti, ale také ze zájmu, který se stává v poslední době pravidlem alternuji jednu z postav v inscenaci, kterou zároveň režíruji. Krom samotné herecké práce mohu tento proces definovat i jako analytickou metodu zkoumání vlastní inscenační práce, neboť řada situací je zevnitř - z jeviště, vnímána naprosto odlišnou optikou než od režijního pultu a je možné inscenaci aktivně upravovat a korigovat i během samotného představení.
Jedná se zde o čistou alternaci studovanou již ve zkušební fázi, nikoli o provozní převzetí role či záskok. Inscenace tedy z postu režiséra vznikala již s vědomím budoucí pozice herce. Bytostně přítomný byl tedy od samotného začátku požadavek na maximálně civilní až civilistní herecký projev s co největčí mírou autenticity a prostorové adekvátnosti a to zejména s ohledem na hraní inscenace v reálné školní třídě s publikem doslova nadosah a to nikoli v metaforické rovině.
Zajímavým aspektem je také charakter postavy Jaroslava Kvapila, který je na jedné straně neurvalým fotbalovým fanouškem sprostě křičícím na ženy a na straně druhé nesmělým svůdcem a až přehnaně pečujícím otcem, který svou dceru láskou téměř terorizuje.
* Zaráz, Uherské Hradiště/Zlín, 18. 1. 2019 |
Klíčová slova |
herec, inscenace, slovácké divadlo uherské hradiště, komedie, import ruv 2021 |
Autoři |
Michal Zetel (Role: Autor díla z 100 %) |