Základní údaje |
Název |
Idomeneus |
Rok prvního uvedení |
2020 |
Segment |
Scénická umění |
Druh činnosti |
Inscenace - herecký/pěvecký výkon – stěžejní role |
Závažnost a význam |
B - nový umělecký výstup přinášející významná nová řešení |
Velikost |
L - výstup s výrazným autorským podílem integrovaný v rámci díla velkého rozsahu |
Institucionalní kontext |
mezinárodní |
Jazyk |
čeština |
Fakulta |
Divadelní fakulta |
Anotace |
V této inscenaci jsem měl možnost jednak výrazně se seznámit s problematikou herectví tzv. německé dramatiky a zároveň s herectvím výrazně týmovým, kdy se hojně využívá všech zúčastněných jako antického Chóru ke sborovým recitacím určitých textových pasáží k dosažení maximálního divadelního účinku. Z tohoto Chóru se postupně vynořují jednotlivé postavy děje, aby se po odžití svého příběhu opět vrátily zpět na své místo v Chóru. Při zkoušení inscenace byl kladen velký důraz zejména na citlivé vnímání hereckých kolegů, sladění skupiny jako celku, na vzájemnou souhru, tempo, na společné sdělení a společný prožitek příběhu. Pracovali jsme na tom, aby každý člen Chóru fungoval jako samostatný, sám o sobě zajímavý jedinec, ale pouze do té míry, aby osobité herectví nevybočovalo a nerušilo kompaktnost celé inscenace. Příběh samotný tedy v inscenaci Idomeneus dostává přednost před jednotlivými hereckými výkony a tedy jsme měli možnost pracovat na potlačení exhibicionismu a vlastního ega, což je pro každého herce jistě přínosný okamžik kariéry. |
Klíčová slova |
roland schimmelpfennig, idomeneus, moderní německé drama, inscenace, nd brno, divadlo reduta, import ruv 2021 |
Autoři |
Michal Bumbálek (Role: Autor díla z 100 %) |