Anotace |
Hra o duši je autorským počinem a tím pádem i choreografie a pohybová spolupráce byla šita přímo na míru hercům a tanečníkům. Rozsahem i obsazením se jedná o dílo zcela srovnatelné s produkcí profesionálního divadla. V inscenaci byla použita originální komponovaná hudba, která byla v rámci představení interpretována živým, cca 30 členným orchestrem. Pro choreografickou práci zde bylo velké úskalí v tom, že nastudovávání choreografií probíhalo na jednoduchou elektronickou verzi hudebního podkladu a v konečném důsledku bylo potřeba se vyrovnat s jinými tempy a částečně i obsahem při živé produkci. Tanečníci se s tímto problémem vyrovnali a stali se oporou prostorovou i temporytmickou pro zbytek hereckého a pěveckého ansámblu. Pracoval jsem s asi 12ti členým tanečním souborem, se kterým bylo nutné vytvořit poměrně rozsáhlé choreografické dílo. Tanečníci nemuseli zpívat, museli se ale na jevišti vyrovnat s pěveckým sborem a hereckými a pěveckými sólisty. V některých obrazech bylo na jevišti cca 50 interpretů, což bylo náročné pro pohybové i prostorové řešení. Také jsme se potýkali s interpretační úrovní tanečníků, takže choreografie musela být vytvořena tak, aby byla interpretačně zvládnutelná, ale zároveň inscenačně vhodná a divácky atraktivní. Jako choreograf jsem se musel vypořádat s několika davovými scénami, kterých se zúčastnili tanečníci, herci i pěvecký sbor a to vše v úzkém sepětí s živým orchestrem. Byť byla tato inscenace nastudována se žáky jednotlivých oborů ZUŠ, dovolím si tvrdit, že nasazením a konečně i v profesionalitě přístupu a kvalitním výstupem byla tato práce srovnatelná s profesionálním provedením. |