Základní údaje |
Název |
Ostře sledované vlaky |
Rok prvního uvedení |
2018 |
Segment |
Scénická umění |
Druh činnosti |
Inscenace - choreografická/pohybová spolupráce |
Závažnost a význam |
C - nový umělecký výstup inspirovaně rozvíjející současné vývojové trendy |
Velikost |
L - výstup s výrazným autorským podílem integrovaný v rámci díla velkého rozsahu |
Institucionalní kontext |
regionální |
Jazyk |
čeština |
Fakulta |
Divadelní fakulta |
Anotace |
Koncepce a navržené pohybové řešení přináší originalitu ve využití prostoru velkého jeviště v Městském divadle Most, kde byla pro inscenaci využita točna okolo které, přímo na jevišti jsou umístěna sedadla pro diváky ve tvaru arény. Celá inscenace ve své režijní ( Zbyněk Srba)) i scénografické ( Petr Kastner) koncepci hojně využívá funkce točny. Pohybové řešení, které charakterizuje jednotlivé postavy, bylo nutno tedy stylizovat dle situace, která v režijním pojetí byla reálnou nebo byla naopak vzpomínkou hlavního hrdiny. Také bylo nutno některé postavy odlišit pohybovou charakteristikou tak, aby jejich party mohli hrát identičtí herci. Dosti značnou stylizaci v pohybu vyžadovali pak scény erotické, scéna sebevraždy a závěrečná scéna smrti hlavního hrdiny, zvláště pak s ohledem na intimitu, která vznikla bezprostřední blízkostí diváka. Hledání pohybového řešení charakterizace postav bylo přizpůsobeno této okolnosti i jednotlivým hercům, aby s ohledem právě na intimitu představení a jeho téma působil pohyb postav, jejich jednání i choreografické řešení pohybových scén působilo přirozeně a pravdivě. |
Klíčová slova |
choreografie, divadlo most, ostře sledované vlaky, zbyněk srba, import ruv 2021 |
Autoři |
Hana Halberstadt (Role: Autor díla z 100 %) |