Anotace |
P8203 D-DRAUM Dramatická umění - doktorský studijní program.
Absolvuje mj. předmět DPHLX14 Umělecká, pedagogická a publikační praxe I.
Vzhledem k ožehavé situaci s povinnou maturitou z matematiky a jejího problematického přijímání na základních i středních školách jsem dostala požadavek na vznik seriálu o matematice pro děti, který by jim přibližoval matematiku ve všedním životě i každodenním dění kolem nich. Cílem pořadu bylo dát najevo, že matematika nejsou jen čísla a vzorečky, ale přirozený způsob uvažování, kterému můžeme dát průchod ve zdánlivě nečekaných místech i situacích. Proto jsem rozdělila seriál na 12 dílů a každý z nich měl za úkol zajmout publikum ve věku 7 až 11 let a díky tématům blízkým této věkové skupině umožnit vnímat svět kolem sebe jako součást matematiky a matematiku jako součást světa (a tedy i jich). Celá příprava vyžadovala maximální vypětí ve fázi příprav, rešerší i samotného psaní. Matematickou problematiku jsem konzultovala s odborníky na Masarykově univerzitě a zároveň bylo nutné vzít v potaz i zábavnou složku věci, což často naráželo na „vědecké“ chápání matematiky profesorů, se kterými jsem témata i konkrétní pasáže dílů probírala. Dále bylo nutné přemýšlet ve vzorcích psychiky dětí v daném věkovém období a vytvořit pestrý formát, kde se na relativně krátkém časovém období seznámily s možností vnímání matematiky v rámci historie, přírody, počítačových her a dalších jim blízkých oblastech. Celkově kladné přijetí pořadu, jeho poměrně vysoká sledovanost a avízované znovu-vysílání příští rok mi potvrdila, že po podobných pořadech je u diváků České televize poptávka a i přes krušné realizační podmínky má cenu se podobným projektům věnovat. |