Anotace |
Režie inscenace Čajová rapsodie na základě autorského scénáře, který vznikal exkluzivně po potřeby této inscenace jakožto absolventského projektu ročníku muzikálového herectví na brněnské JAMU, si vytyčila ambici pojmenovat a ohledávat možnosti současného hudebního divadla, které není automaticky operou, nebo na opačné straně typickým muzikálem broadwayského formátu. Snaží se vyprávět příběh smutečního karu jedné rodiny ve více formálních rovinách, kde se tanec, zpěv, činohra a např. voiceband pouze nestřídají za sebou, ale navzájem se prolínají, a využívá postupů nejen výše zmíněných žánrů (muzikál, opera, opereta, melodram, voiceband) bez ohledu na stylovou soudržnost tvaru, ale s ohledem na významovou potřebu jednotlivých částí příběhu. Tento inscenační pallmall klade mimořádně vysoké nároky na herecké obsazení, které stejně jako žánry neslouží jako homogenní celek, ale i jednotliví účinkující hovoří svébytným jazykem dle potřeb charakterů, jež představují. Z výše popsaného vyplývá, že i zvukový a světelný design musí poskytovat stejně pestrou paletu jako ostatní složky inscenace. V zásadě experimentální a spekultavní východiska projektu, který musí nejprve vytvořit svůj vlastní inscenační jazyk, vyžadovaly mimořádnou časovou dotaci pro ohledání a ověření nezvyklého počtu variantních řešení de facto každé vteřiny děje. |