Anotace |
Hudba/ Skladba - scénická hudba:
Projekt Úhor a všechny jeho díly byl velice specifický. Na stránkách DHNP je definovaný jako: "Spontánní odpověď hereckého souboru Divadla Husa na provázku na pandemií proměněný svět. Trojdílný divadelní seriál z dílny oblíbené Zkušebny. Premiéra každého dílu je zároveň jeho derniérou. Pirátská improvizační freak show na provázkovském dvoře." Jakožto člen týmu Zkušebny jsem se podílel na tvorbě projektu jako takého, nicméně největší podíl jsem měl na tvorbě scénické hudby. S dalšími členy týmu jsem založil kapelu Jenny and The Machine Elfs a veškeré hudební plochy dílů inscenace jsme hráli živě. Instrumentální pasáže, které měly atmosférotvornou funkci, střídaly jednotlivé písně nově vzniklého hudebního tělesa. Co se charakteru neboli žánru scénické hudby týče, ten měl korespondovat s žánrem samotné inscenace. Nevím, jestli se nám podařilo vytvořit postapokalyptický spaghetti western rock, ale minimálně snaha taková byla. V zásadě jsem se odrazil od různých country motivů, které jsem se snažil výrazně potemnit a za pomoci efektů zkreslení, reverbu a vibrata docílit kýžené atmosféry.
Scénická umění/ Inscenace – autorský scénický výstup jako součást originálního cyklu:
Trojdílný divadelní seriál (Úhor I - Dítě beze jména, Úhor II - Krev v písku, Úhor III - Ve stínu zla), improvizační reakce na pandemickou situaci. Každý díl byl zároveň premiérou i derniérou. Specifická práce na inscenaci spočívala ve společné práci tvůrčího kolektivu na vytvoření příběhu. Na základě příběhové kostry a vytvořených črt charakterů, nutných pro vývoj příběhu, jsme připravovali prostorovou partituru práce bez přímého zkoušení situací a základní záchytné body děje. Všechny situace pak vznikaly přímo před diváky. Při přípravě prvního dílu jsme rozvíjeli představu postpandemického světa a situaci společnosti, která se rozdělila na atomické jednotky malých skupin. Zabývali jsme se modelováním charakterů i situací takového světa. Při práci na druhém dílu jsme pracovali na rozvíjení děje a posouvali hranice možností improvizace v situaci, kdy je nutné projít nezbytnými dějovými zvraty. V rámci třetího dílu bylo nutné uzavřít všechny dějové linky. Při přípravě jsme pracovali na technickém zajištění scénických efektů, situace i charaktery ale opět vznikaly přímo před diváky v rámci dohodnutých nezbytných dějových bodů. |