Základní údaje |
Název |
Divadelník |
Rok prvního uvedení |
2020 |
Segment |
Scénická umění |
Druh činnosti |
Inscenace - režie |
Závažnost a význam |
C - nový umělecký výstup inspirovaně rozvíjející současné vývojové trendy |
Velikost |
K - více než 100 min. (celovečerní inscenace apod.), více než 60 min. (inscenace pro dětského diváka) |
Institucionalní kontext |
celostátní |
Jazyk |
čeština |
Fakulta |
Divadelní fakulta |
Anotace |
Tato inscenace BuranTeatru, do kterého se inscenačně vracím po více než pěti letech a ve které titulní roli ztvárnil základající člen BuranTeatru Roman Groszmann, nese podtitul "činohra s živými herci". Touto lehkou nadsázkou je pojmenován neuralgický bod celého projektu. Veškeré sdělení je koncentrováno v hereckém projevu, a to zejména titulní postavy Bruscona, která defacto vede dvouhodinový monolog s občasnou "přihrávkou" hereckých partnerů. Herecký projev je zde veden až k divácké nejistotě, zda-li nejsou herci úplnými amatéry a zda se vůbec jedná o divadlo. Samotný Bernhard situuje hru do zchátralého sálku, který patří k hospodě v zapadlé vísce Utzbach. V našem případě do sálu BuranTeatru, a to na každé repríze v takovém stavu, v jakém zůstal po předchozí akci, čili je sám o sobě scénografií tohoto kusu. Inscenační tým složený ze zakládajících členů BuranTeatrů (krom mne a výše zmíněného Groszmanna ještě dramaturg Jan Šotkovský) tematizuje vlastně sám sebe a táže se po smyslu a naplnění patnáctileté nejisté existence nezávislého souboru a osahává vlastní historii a svým způsobem se vrací ke dřevním kořenům vlastní inscenační poetiky, ovšem nástroji mnohaleté praxe a zkušeností. |
Klíčová slova |
bernhard, groszmann, buranteatr, zetel |
Autoři |
Michal Zetel (Role: Autor díla z 100 %) |
Tvůrčí tým |
Jan Šotkovský (Role: Dramaturg) Soňa Skočovská (Role: Kostýmy)
|