Základní údaje | |
---|---|
Název | Krev není voda |
Rok prvního uvedení | 2020 |
Umělecká oblast | Divadlo |
Jazyk | čeština |
Ateliér/katedra | Ateliér divadlo a výchova |
Anotace | Inscenace čerpající z knih a myšlenek Josteina Gaardera, zejména z románu Principálova dcera. Inscenací sdělovaný příběh vypráví o dívce, která kvůli zážitku, jenž navždy ovlivní její život, uniká do světa snění a fantazie. Její svědomí jí ale nedovolí ve fantazii zůstat navždy. Připomíná jí ono tajemství, které se dere i skrze fantazii, jež měla býti dívce únikem z nepříjemné pravdy. Dívka se musí rozhodnout, dokáže-li se od fantazie oprostit a čelit realitě. Inscenace otevírá otázku: Kde je míra zdravého snění a proč je důležité nepotlačovat realitu? Dominantním prostředkem inscenace je zvuk jako takový, zejména klavír a principy ASMR techniky. Inscenace spadá do experimentální tvorby s autorským vkladem a využitím pohybových principů a je určena studentům ve věku 16+ |
Klíčová slova | inscenace, fantazie, experimentální divadlo, pohybové divadlo, asmr |
Autoři | Anna Stenzlová (Role: Autor díla), Soňa Chalányová (Role: Autor díla), Petra Antlová (Role: Autor díla) |
Tvůrčí tým | Anna Stenzlová (Role: Herec) Soňa Chalányová (Role: Herec) Petra Antlová (Role: Herec) |
Názvy, anotace, klíčová slova | |
---|---|
Název v angličtině | Blood is thicker than water |
Anotace v angličtině | The performance is based on books and ideas of Jostein Gaarder, mostly the novel “The Ringmaster´s daughter.” The performance tells a story about a girl - Beata, who overcome a difficult situation in her life and due to that is not able to live in reality and finds comfort in her dreams and fantasy world. But her consciousness doesn´t allow her to stay in fantasy forever. Beata´s superego reminds her of the deepest secret, she is trying to repress it and comes up in the delirium which was supposed to be the girl´s escape from rough truth. The girl stands in front of the decision to drop the delirium state and face reality. The performance brings the question; Where is the measure of wholesome dreaming and why is it important not to repress reality? Predominant components of performance are sound itself, first of all, the piano and principles of ASMR techniques. Performance can be defined as experimental production working with methods of devising theatre and movement theatre principles. Its target audience is students in age 16+ |
Klíčová slova v angličtině | performance, fantasy, experimental theatre, movement theatre, asmr |
Uvedení, termíny | |
---|---|
Realizace (01.10.2019 - 23.05.2020) info |
Zobrazit XML záznam