HF:H70040z Multimediální tvorba I - Informace o předmětu
H70040z Multimediální tvorba I
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/4/10. 10 kr. 10 z 20. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Richard Fajnor (přednášející)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (přednášející)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Richard Fajnor
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:20–16:45 VÝZK.CEN, Čt 16:50–18:25 113, Čt 17:40–19:15 115, Pá 10:10–12:35 VÝZK.CEN
- Předpoklady
- Úspěšné složení přijímacího řízení do bakalářského studijního programu Multimediální tvorba.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:B)
- Cíle předmětu
- Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a objektem
Cíle předmětu: Ověřování možností spojení hudby - akustické abstraktní formy s vizuálním a objektovým světem. Příprava studentů pro navrhování a tvorbu objektové, tvarové, světelné a akustické kompozice (atypické a home-made hudební nástroje, znějící objekty/sochy, ozvučování předmětů apod.). Vytvoření mixmediálního díla vycházejícího z tohoto vztahu. - Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu prokazuje základní:
dovednosti:
- volit ideální formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru a využívat k tomu různé základní technologické postupy pro tvorbu objektového díla multimediálního charakteru,
- používat adekvátní postupy při práci s technologiemi, kreativními a produkčními programy,
znalosti:
- o principech tvorby umělého zvuku, obrazu a objektového tvaru a je schopen vytvořit studii díla,
- nejznámějších děl světového umění studované odbornosti,
kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci prototypu uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor - Osnova
- Osnova a výuková témata:
- předmět/objekt v předmětné, ideové a digitální realitě - umělecký předmět / objekt / plastika / socha
- tvarové a materiálové definování objektů
- objektovost světa a jeho vnímání, zákonitosti vyčleňování tvaru-figury na pozadí
- tradiční umělecká témata - zátiší
- téma portrétování/ subjektivita definice objektu - umělec a jeho model /autoportrét
- strukturace díla, výstavbové principy, řád, formální a symbolické determinace
- smyslová zkušenost/ iluzivnost a jejich interpretace
- příklady zpracování témat tradičními technikami - text/ výtvarné umění/ hudba/ divadlo/ film
- objekt jako samostatná hodnota/ objekt jako rekvizita/ grafická, psaná, scénická, filmová, akustická .. podoba věcí/ portrétování světa
- problematika hudebního nástroje jako objektu produkujícího zvuk
- multimediální plastika a hudební kvalita díla, sémantické vztahy, hierarchie a jejich proměny
- Osnova a výuková témata:
- Literatura
- povinná literatura
- B.Schellmann a kol.: "Média/ základní pojmy, návrhy, výroba", Europa Sobotáles, 2004. info
- Michal Rataj: "Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu.", KANT, AMU, 2007. info
- Roland Barthes: "Světlá komora", Archa Bratislava, 1994. info
- Gilles Deleuze: "Film 1/ Obraz - pohyb", NFA Praha, 2000. info
- Jacques Aumont: "Obraz", FAMU Praha, 2005. info
- Reiner Cosima, Rolling Stella, Daniels Dieter, Ammer Manuela: „See this Sound“, Lentos Kunstmuseum Linz, 2010, ISBN 978-3-86560-683-9
- doporučená literatura
- Michelle Emmer: "The Visual Mind" The MIT Press, 1994. info
- Vilém Flusser: "Moc obrazu", Výtvarné umění 3-4/96, OSVU Praha, 1996. info
- "Lichtkunst", ZKM, MIT Press, 2006. info
- Kyong Chun Hui Wendy & Keenan Thomas (edit.): „New Media Old Media/ A History and Theory Reader“, Routledge, New York, 2006, ISBN 978-0-415-94224-9
- Výukové metody
- osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 2+10 hod.
Počet děl vytvořených za semestr je závislý na jejich rozsahu a technické náročnosti, proto bude řešen vždy individuálně. Za semestr budou posuzovány alespoň dva návrhy nebo koncepty a jeden z nich dokončen v nějaké podobě prototypu nebo dokončené realizace, díla.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu – autorské tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena. - Metody hodnocení
- Klauzurní komisionální zkouška - posouzení semestrální a klauzurní autorské realizace.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H70040z