HF:H60199z Kompozice III - Course Information
H60199z Kompozice III
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 11:50–13:25 116/3
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60197l Kompozice II.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí a dovedností posluchače o zohlednění realizace různých obsahových záměrů a využívání méně obvyklých témbrálních řešení.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• orientovat se ve využití nekonvenčních témbrálních zvukových zdrojů,
• aplikovat při tvorbě na pokročilejší úrovni mimohudební obsahová vyjádření,
• komponovat rozsáhlejší skladby pro méně obvyklá nástrojová obsazení a sólový klávesový nástroj. - Syllabus (in Czech)
- Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
- Obsahové záměry v hudební tvorbě a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby.
- Vytvoření minimálně dvou kompozic – skladby sonátového typu pro 4 a více hlasů s ohledem na získávání dalších témbrových zkušeností zejména z netradičních seskupení, a jednověté nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku.
- Literature
- IVES, Charles. The unanswered question: for trumpet, flute quartet, and strings : score. Critical ed. New York: Peer International Corporation, c1985.
- WEBERN, Anton. Symphonie für Klarinette, Baßklarinette, 2 Hörner, Harfe, 2 Geige, Bratsche und Violoncell, op.21: partitura. Wien: Universal Edition, 1956.
- FALTUS, Leoš. Hudební sémiotika pro skladatele. Brno: JAMU, 1994. ISBN 80-85429-14-4.
- DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
- BÁRTOVÁ, Jindřiška. Miloslav Ištvan. Brno: JAMU, 1997. ISBN 80-85429-33-0.
- MOJDL, Edgar: Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
- PIŇOS, Alois, HERZOG, Eduard, JAN, Jiří. Vyvážené intervalové řady. In Nové cesty hudby. Praha: Supraphon, 1969. 02-239-69.
- LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961
- IŠTVAN, Miloslav. 2000. Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu. 2. vyd. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-47-0.
- MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2002. Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.). ISBN 9780262133746.
- RACLAVSKÝ, Jiří. Zkoumání obecné struktury hudební kompozice pojmem funkce [online]. [cit. 7. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/zkoumani_obecne_struktury.html
- IŠTVAN, Miloslav. Jednohlas v soudobé hudbě. Brno. JAMU, 1989.
- ŠŤASTNÝ, Jaroslav. Otázky tvůrčího myšlení u skladatelů Aloise Piňose a Romana Bergera. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-46-2.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60199z