H60198Cz Composition - graduation project

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/24. 13 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Martin Smolka (seminar tutor)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování 4. ročníku studia.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět navazuje na předměty H60196l Kompozice IV, H60196Al Kompozice IV a H60196Bl Kompozice IV a rozvíjí znalosti a dovednosti paralelně vyučovaných předmětů H60198z Kompozice V, H60198Az Kompozice V a H60198Bz Kompozice V v rámci přípravy absolventského projektu. Vzhledem k požadované potřebě komplexnosti a propracovanosti absolventského studijního výstupu je potřeba intenzívně dílo připravovat po umělecké, organizační a často komplikované technické stránce. Cílem předmětu je tedy vyzkoušet tvorbu projektu tohoto typu včetně jeho audio vizuální a písemné dokumentace. V zimním semestru je posluchač povinen prezentovat stav rozpracovanosti absolventského projektu, eventuálně jej v souvislosti s včasným datem veřejné prezentace dokončit (tzn. např. odevzdat orchestrální partituru atd.).
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• promyslet umělecký projekt po stránce obsahové i formální,
• zvolit nejvhodnější umělecké prostředky pro jeho prezentaci,
• připravit logickou a pro zvolenou podobu díla optimální hierarchii vztahů jednotlivých složek,
• vytvořit odpovídající konkrétní materiál jednotlivých složek projektu a jeho technické provedení.
Syllabus (in Czech)
  • Rozvaha obsahové a formální stránky absolventského projektu z hlediska současného uměleckého, filozofického, a vědeckého kontextu.
  • Volba použitých prostředků, tvorba hierarchizovaných vztahů mezi nimi.
  • Příprava konkrétního řešení po stránce umělecké a technické.
  • Vlastní tvorba jednotlivých složek díla.
  • Prezentace rozpracovanosti absolventského projektu pro získání klasifikovaného zápočtu.
Literature
  • COLLINS, Nicolas. Handmade Electronic Music - The Art of Hardware Hacking. New York Routledge, 2009.
  • WALTHER, Ingo, F. Art of the 20th Century, Painting, Sculpture, New media, Photography. Taschen 2000.
  • LUCIE-SMITH, Edward. Art today: Součané světové umění. Praha: Slovart, 1996. SBN 80-85871-97-1.
  • GOLDBER, Rose Lee. Performance Art From Futurism to the Present. London-New York: Thames & Hudson, 1979.
  • MORLEY, Simon. WILLIAM, Gilda. The 20th Century Art Book. New York: Phaidon Inc., 2001. ISBN 0-7148-3850-0.
  • GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
  • HUGIL, Andrew. The Digital Musician. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-80659-6.
  • WIERZBICKI, James. Film Music: A history. New York: Routledge, 2009.
  • RUSH, Michael. New media in late 20the-century art. Reprinted. London: Thames & Hudson, 2003. ISBN 0-500-20329-6.
  • LOVEJOY, Margot. Digital Currents: Art in The Electronic Age. London: Routledge, 2004.
  • NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60198Cz