HF:HF0028z End of Year Performance II - Course Information
HF0028z End of Year Performance II
Faculty of MusicWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/4. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (seminar tutor)
doc. MgA. Jakub Klecker (seminar tutor)
Robert Kružík (seminar tutor)
doc. Mgr. Václav Málek (seminar tutor)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Emil Skoták (seminar tutor)
doc. Alena Vaňáková (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně absolvovaný předmět Ročníkový výstup I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na vytváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Syllabus (in Czech)
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Jde o předmět s vysokou náročností na realizaci: v její první - přípravné fázi je třeba dlouhodbé a intenzívní spolupráce s pedagogem, ale i schopnosti samostatného tvůrčího vyhodnocení problematiky interpretace a jejího konkrétního řešení. Této fázi je věnován zimní semestr předmětu.
- Literature
- recommended literature
- BECK, Wolfgang a Werner D. FRÖHLICH. Musik machen - Musik verstehen: Psychologische Aspekte des handlungsorientierten Musikunterrichts im Klassenverband. Mainz: Schott, c1992. Schott Musikpädagogik. ISBN 3-7957-0228-3.
- ALBERSHEIM, Gerhard. Zur Musikopsychologie. Wilhelmshaven: Heinrichshofen, 1974. Taschenbücher zur Musikwissenschaft.
- MICHEL, Paul. Über musikalische Fähigkeiten und Fertigkeiten: ein Beitrag zur Musikpsychologie. Leipzig: Breitkopf & Härtel, 1962. Musikwissenschaftliche Einzeldarstellungen.
- HAVAS, Kató. Nebojte se trémy. Praha: Supraphon, 1990. ISBN 80-7058-155-7.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení v ZS je uděleno za předvedení předem stanovených dovedností.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/HF0028z