HF:H70082z Creation of artificial sound p - Course Information
H70082z Creation of artificial sound processing and management
Faculty of MusicWinter 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Jsou požadovány znalosti základních pojmů hudební akustiky.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s různými druhy syntéz nejen z hlediska jejich technické realizace, ale zejména z hlediska jejich potenciálního uměleckého využití.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit princip součtové a rozdílové syntézy zvuku,
• vyjmenovat modulační syntézy zvuku a vysvětlit jejich princip,
• vysvětlit princip tvarové a granulární syntézy zvuku,
• popsat využití samplování zvukových signálů při syntéze zvuku,
• popsat modulační obvody používané při zvukové syntéze a vyjmenovat jejich použití. - Syllabus (in Czech)
- Přehled druhů syntéz a dalších způsobů tvorby zvuku (historie, základní přehled jednotlivých obvodů syntetizérů, základní rozdělení metod syntézy).
- Řídící a modulační obvody syntetizéru (zesilovač, filtr, LFO, obálky).
- Součtová syntéza.
- Rozdílová syntéza.
- FM syntéza.
- AM a RM syntéza.
- Tvarová syntéza (nelineární tvarování, fázové zkreslení, přímé zadávání časového průběhu).
- Granulární syntéza.
- Sampling.
- Literature
- GUŠTAR, Milan: Elektrofony II. Praha: Uvnitř, 2008. 978-80-239-8447-7.
- SCHAEFFER, Pierre: Konkrétní hudba. Praha: Supraphon, 1971.
- KOPECKÝ, Pavel: Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. Praha: Nakladatelství AMU, 2008. ISBN 80-7331-121-6.
- FORRÓ, Daniel: Stylistika hry na klávesové nástroje. Praha: MUZIKUS, Praha, 1996-1997 (16 dílů).
- GUŠTAR, Milan: Elektrofony I. Praha: Uvnitř, 2006. 978-80-239-8446-0.
- ŠPELDA, Antonín: Hudební akustika. Praha: SPN, 1971.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření dvou vždy alespoň 2 minuty trvajících vzájemně kontrastních úryvků elektroakustické hudby, využívajících především v zimním semestru prezentované metody tvorby zvuku.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/H70082z