H60200z Multimedia Performace Composition I

Faculty of Music
Winter 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními prostředky pro tvorbu multimediálních děl a tendencemi tohoto uměleckého odvětví.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
popsat rozdíly mezi pojmy multimedialita a intermedialita a definovat základní organizační principy multimediálních děl,
analyzovat sémantické vztahy více potenciálních významových rovin multimediáoního díla,
vyjmenovat některé netradiční způsoby kompozice, použitelné při tvorbě hudební složky multimediálního díla,
popsat základní znaky soudobých multimediálních scénických žánrů,
vytvořit multimediální dílo menšího rozsahu.
Syllabus (in Czech)
  • V tomto předmětu se posluchači seznámí se základními prostředky pro tvorbu multimediálních děl, jakými jsou zvukové a vizuální zdroje a jejich vztahy, dále s problémy strukturace děl, jejich sémantického působení. Dále bude proveden stručný přehled netradičních zvukových zdrojů, jakými jsou např. neobvyklé a vlastnoručně vyráběné hudební nástroje, znějící objekty, předměty s amplifikovaným a procesovaným zvukem, zvuky lidského těla, přírodní a civilizační zvuky atd., a postupně budou představeny další možné prostředky multimediálního díla.
  • Multimedialita, intermedialita.
  • Organizační principy multimediálních děl.
  • Sémantické vztahy více potenciálních významových rovin.
  • Netradiční způsoby kompozice.
  • Experimentální hudební nástroje.
  • Počítačem podporovaná algoritmická kompozice.
  • Multimediální projekty Iannise Xenakise.
  • Hudební divadlo.
  • Soudobá opera.
  • John Cage.
  • Fluxus.
  • Práce s textem.
  • Vytvoření alespoň jednoho multimediálního díla menšího rozsahu (např. vytvoření hudební složky k alespoň 5 minut trvajícímu videu vlastnímu nebo jiného autora).
Literature
  • Bláha, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla, AMU, Praha, 2006. info
  • Dorůžka, P.: Hudba na pomezí, Panton, Praha, 1991. info
  • Flusser, V.: Moc obrazu, in: Výtvarné umění 3-4/96, OSVU, Praha, 1996. info
  • Goodman, N.: Jazyky umění / Nástin teorie symbolů, Academia, 2007. info
  • Lévy, P.: Kyberkultura, Karlova univerzita, Praha, 2000. info
  • Lyotard, J.-F. O postmodernismu, FÚ AV ČR, Praha, 1993. info
  • Manovich, L. Principy nových médií, in:Teorie vědy, 2/2002. info
  • McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno, 2000. info
  • Schellmann, B. a kol.: Média/ základní pojmy, návrhy, výroba, Europa Sobotáles, 2004. info
  • Slabý, Z. K., Slabý, P. : Svět jiné hudby, Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Rataj, M.: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu, AMU, Praha, 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Za semestr musí být vytvořen minimálně jeden multimediální projekt.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/H60200z