H60195Az Composition I

Faculty of Music
Winter 2022
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování přijímacích zkoušek do magisterského studia.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání základního povědomí o principech kompozice elektroakustické hudby z hlediska organizace kompozičního procesu, tvorby hudebních struktur, jejich formálního uspořádání a jednodušších principů tvorby zvuku.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• rozfázovat kompoziční proces,
• vytvářet jednoduché struktury v oblasti tónových výšek a délek a vhodným způsobem je formálně uspořádat,
• využít některých druhů syntéz a chápat jejich klíčové parametry,
• aplikovat v kompoziční práci principy konkrétní hudby,
• komponovat kratší elektroakustické skladby, využívající zvolené metodu tvorby zvuku.
Syllabus (in Czech)
  • Rozfázování kompozičního procesu.
  • Elementární struktury v oblasti tónových výšek a délek.
  • Formová schémata.
  • Základní druhy zvukové syntézy.
  • Principy konkrétní hudby.
  • Digitální zpracování zvuku.
  • Vytvoření 2 - 3 elektroakustických kompozic s menším množstvím stop a stereo výstupem v délce min. 6 minut s důrazem na umělecké parametry díla, využívajících buď syntézy zvuku (bez použití presetových nástrojů), principů konkrétní hudby, čistě digitálního zpracování zvuku, nebo kombinace výše uvedených přístupů.
Literature
  • ŠKVOR, Zdeněk. Elektroakustika a akustika: vysokoškolská učebnice. V Praze: České vysoké učení technické, 2012. ISBN 9788001050347.
  • COLLINS, Nick a Julio d' ESCRIVAN RINCÓN. The Cambridge companion to electronic music. New York: Cambridge University Press, 2007. ISBN 0521688655
  • HUGIL, Andrew. The Digital Musician. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-80659-6.
  • GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
  • COLLINS, Nicolas, SCHEDEL, Margaret, WILSON, Scot. Electronic Music. Cambridge Introductions to Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-64817-3.
  • STUCKENSCHNIDT, Hans Heinz. Musik des 20. Jahrhunderts. Wien, 1979.
  • MOORE, Adrien. Sonic Art: Introduction to Electroacoustic music. New York: Routledge, 2016. ISBN 1138925039.
  • ELSEA, Peter. The art and technique of electroacoustic music [online]. Middleton, Wisconsin: A-R Editions, Inc., 2013. Computer Music and Digital Audio Series; Volume 26 [cit. 2019-01-12]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10852529
  • ROADS, Curtis. Composing Electronic Music: A New Aesthetic. Oxford University Press, 2015.
  • FORRÓ, Daniel. MIDI – komunikace v hudbě. Praha, Grada 1993.
  • RACLAVSKÝ, Jiří: Stochastická hudba Iannise Xenakise. In Vesmír 83 [online]. 2004/7, s. 404-408 [cit. 12. 4. 2016]. Dostupné z: http://casopis.vesmir.cz/clanek/stochasticka-hudba-iannise-xenakise
  • ROADS, Curtis. The Computer Music Tutorial. Cambridge: The MIT Press, 1996.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/H60195Az