HF:H60195Bz Composition I - Course Information
H60195Bz Composition I
Faculty of MusicWinter 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
MgA. Michal Nejtek, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné vykonání přijímacích zkoušek do magisterského studia.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získání základního povědomí o povaze a funkci scénické a filmové hudby.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• prezentovat základní znalosti o různých aspektech hudby a zvuku ve filmu včetně vztahu mezi hudební a ruchovou složkou filmu,
• kompozičně využít menší historické hudební formy a v rámci scénického díla vhodně aplikovat klíčové motivy,
• komponovat kratší studie pro jeden nebo několik nástrojů kontrastního charakteru. - Syllabus (in Czech)
- Orientace v různých podobách a formách filmové a scénické hudby.
- Základní znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu – vztah hudby a obrazu atd. Vztah mezi hudbou a ruchovou složkou filmu, práce s archivní hudbou.
- Klasické formy – rondo, variace, leitmotivy, ústřední melodie a její podoby atd.
- Specifika užité hudby – hudba jako kontrapunkt k ostatním složkám multimediálního projektu.
- Analýza jednoho vybraného audiovizuálního projektu s autorským komentářem (teoretické návrhy alternativních řešení), práce s archívní hudbou pro zadaný projekt.
- Vytvoření 3 kratších studií pro jeden nebo několik nástrojů kontrastního charakteru (v atmosféře, faktuře atd.).
- Literature
- ŠPELDA, Antonín: Hudební akustika. Praha: SPN, 1978.
- COOKE, Mervin. Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca, Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2012. ISBN 978-80-87292-14-3.
- BARRIOS, Richard. A song in the dark: The birth of the musical film. New York: Oxford University Press, 1995. ISBN 978-0195377347.
- ARNHEIM, Rudolf. Film as art. [online]. London: Faber and Faber, 1958. [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: http://www.adambrothanek.com/wp-content/uploads/2014/09/Arnheim_Rudolf_Film_as_Art.pdf
- BORDWELL, David. THOMPSON, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
- RYCHLÍK, Jan a kol. Moderní instrumentace, vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů. Praha: Panton, 1968.
- WIERZBICKI, James. History of Film Music. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0415991995.
- SYROVÝ, Václav. Hudební akustika. Praha: Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-297-8.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2021/H60195Bz