H60195z Kompozice I

Faculty of Music
Winter 2020
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování přijímacích zkoušek do magisterského studia.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozvíjení vstupních kompozičních znalostí a dovedností posluchače v oblasti soudobé práce s tónovými výškami a délkami ve skladbách pro sólové nástroje.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• prezentovat základní znalosti z oblasti současného kompozičního procesu,
• využít při tvorbě soudobých hudebních struktur,
• komponovat kratší skladby pro sólové nástroje.
Syllabus (in Czech)
  • Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
  • Soudobý pohled na struktury tónových výšek a délek (použití modů atd.) ve volné návaznosti na předmět Teorie kompozice.
  • Vytvoření minimálně dvou kompozic - pro sólový melodický nástroj dle vlastního výběru s požadavkem osobitého řešení melodiky a rytmiky, a pro sólový bicí nástroj nebo sestavu bicích nástrojů dle vlastního výběru s požadavkem osobitého řešení rytmické složky díla.
Literature
  • BERIO, Luciano. Sequenza per flauto solo. Milano: Suvini Zerboni, 1998.
  • MESSIAEN, Olivier. Quatuor pour la fin du temps: pour violon, clarinette en si bémol, violoncelle et piano. Paris: Durand, 2006. ISBN M-044-05850-1.
  • HINDEMITH, Paul. Skladatelův svět. Jeho obzory a hranice. Praha: AMU, 2008. ISBN 978-80-7331-132-2.
  • RISINGER, Karel. Hierarchie hudebních celků. Praha: PANTON, 1969. 35- 784-69.
  • COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
  • SCHNIERER, Miloš. Hudba 20. století. Brno: JAMU, 2005. ISBN 80-86928-06-3.
  • RACLAVSKÝ, Jiří: Stochastická hudba Iannise Xenakise. In Vesmír 83 [online]. 2004/7, s. 404-408 [cit. 12. 4. 2016]. Dostupné z: http://casopis.vesmir.cz/clanek/stochasticka-hudba-iannise-xenakise
  • GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
  • CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Praha: Tranzit, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
  • GEIST, Bohumil. Akustika: jevy a souvislosti v hudební teorii a praxi. Praha: Muzikus, c2005. ISBN 80-86253-31-7.
  • KOSTKA, Stefan. Materials and Techniques of Post Tonal Music. London, New York: Routledge, 2013. ISBN: 978-0-20579-455-3.
  • LOUDOVÁ, Ivana. Moderní notace a její interpretace. Praha: AMU, 1998. ISBN 80-85883-31-7.
  • PIŇOS, Alois. Obecné rysy modality a seriality / Vztahy mezi modalitou a serialitou. Brno: JAMU, 1996.
  • MRKVIČKA, Luboš. Barva a souzvuk. Praha: Triga pro Akademii múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-904266-1-0.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2020/H60195z