HF:H60195z Kompozice I - Course Information
H60195z Kompozice I
Faculty of MusicWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování přijímacích zkoušek do magisterského studia.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je rozvíjení vstupních kompozičních znalostí a dovedností posluchače v oblasti soudobé práce s tónovými výškami a délkami ve skladbách pro sólové nástroje.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• prezentovat základní znalosti z oblasti současného kompozičního procesu,
• využít při tvorbě soudobých hudebních struktur,
• komponovat kratší skladby pro sólové nástroje. - Syllabus (in Czech)
- Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
- Soudobý pohled na struktury tónových výšek a délek (použití modů atd.) ve volné návaznosti na předmět Teorie kompozice.
- Vytvoření minimálně dvou kompozic - pro sólový melodický nástroj dle vlastního výběru s požadavkem osobitého řešení melodiky a rytmiky, a pro sólový bicí nástroj nebo sestavu bicích nástrojů dle vlastního výběru s požadavkem osobitého řešení rytmické složky díla.
- Literature
- BERIO, Luciano. Sequenza per flauto solo. Milano: Suvini Zerboni, 1998.
- MESSIAEN, Olivier. Quatuor pour la fin du temps: pour violon, clarinette en si bémol, violoncelle et piano. Paris: Durand, 2006. ISBN M-044-05850-1.
- HINDEMITH, Paul. Skladatelův svět. Jeho obzory a hranice. Praha: AMU, 2008. ISBN 978-80-7331-132-2.
- RISINGER, Karel. Hierarchie hudebních celků. Praha: PANTON, 1969. 35- 784-69.
- COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
- SCHNIERER, Miloš. Hudba 20. století. Brno: JAMU, 2005. ISBN 80-86928-06-3.
- RACLAVSKÝ, Jiří: Stochastická hudba Iannise Xenakise. In Vesmír 83 [online]. 2004/7, s. 404-408 [cit. 12. 4. 2016]. Dostupné z: http://casopis.vesmir.cz/clanek/stochasticka-hudba-iannise-xenakise
- GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
- CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Praha: Tranzit, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
- GEIST, Bohumil. Akustika: jevy a souvislosti v hudební teorii a praxi. Praha: Muzikus, c2005. ISBN 80-86253-31-7.
- KOSTKA, Stefan. Materials and Techniques of Post Tonal Music. London, New York: Routledge, 2013. ISBN: 978-0-20579-455-3.
- LOUDOVÁ, Ivana. Moderní notace a její interpretace. Praha: AMU, 1998. ISBN 80-85883-31-7.
- PIŇOS, Alois. Obecné rysy modality a seriality / Vztahy mezi modalitou a serialitou. Brno: JAMU, 1996.
- MRKVIČKA, Luboš. Barva a souzvuk. Praha: Triga pro Akademii múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-904266-1-0.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2020/H60195z