H601712z Performing Seminar III

Faculty of Music
Winter 2020
Extent and Intensity
2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Kamila Klugarová (lecturer)
Guaranteed by
Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
ZS - zápis předmětu, LS - zápočet za ZS
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
  • - německý romantismus
    - Francie - romantismus a symfonismus
    - 20. století ve Francii - nahrávky významných interpretů

    - Přibližně polovina seminářů je pravidelně věnována interpretačním výkonům studentů - zpravidla před jejich semestrálními vystoupeními. Po seminárním vystoupení následuje rozbor předvedeného výkonu a diskuse, jíž se zúčastňují především studenti vyšších ročníků - v některých případech se jedná o kompozice, které již sami hráli. Součástí může být také srovnání s nahrávkou dané skladby.

    - Německý romantismus:
    - významní skladatelé s velkým počtem kompozic pro varhany - např. F. Mendelssohn-Bartholdy, F. Liszt, M. Reger
    - významní skladatelé, kteří se tvorbě pro varhany věnovali v menší míře - např. R. Schumann, J. Brahms, A. Bruckner
    - skladatelé s významnou varhanní tvorbou - např. J. Reubke, A. G. Ritter, J. Rheinberger

    - Francie - romantismus a symfonismus, 20. století:
    - C. Franck, vrcholný představitel romantismu - nástroje varhanáře A. Cavaillé-Colla,
    - A. Giulmant, L. Boëllmann
    - symfonismus, specifická oblast varhanní tvorby - Ch. M. Widor, L. Vierne, Ch. Tournemire,
    - 20. století - J. Alain, M. Dupré, M. Duruflé, J. Langlais, G. Litaize
    - O. Messisen, vrcholný představitel varhanní hudby 20. století, srovnání vývoje jeho tvůrčích etap - předválečná tvorba (např. L´Ascension, La Nativité du Seigneur), poválečné kompozice (např. Livre d´Orgue, Messe de la Pentecôte) a díla završující jeho varhanní dílo (Meditations sur le Myst?re de la Saint Trinité, Livre du Saint Sacrement)
Literature
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der französischer Orgelmusik. Merseburger 1986. info
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der Orgelmusik M. Reger. Merseburger 1988. info
  • Černušák, Gracian: Dějiny evropské hudby. Panton, Praha 1964. info
  • Ferguson, Howard: Keybord Interpretation from the 14th to the 19th century. London 1979. info
  • Frotscher, Gotthold: Geschichte des Orgelspiels und der Orgelkomposition - Band I., II. Max Hesse, Berlin-Schöneberg 1935-36. info
  • Keller, Hermann: Die Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig 1941. info
  • Klinda, Ferdinand: Organ v kultúre dvoch tisícročí. Hudobné centrum, Bratislava 2000. info
  • Klinda, Ferdinand: Organová interpretácia. OPUS, Bratislava 1983. info
  • Klotz, Hans: Das Buch von der Orgel. Bärenreiter, Kassel-Basel 1955. info
  • Matthaei, Karl: Vom Orgelspiel. Leipzig 1949. info
  • Riemann, Hugo: Katechismus der Orgel. Leipzig 1888. info
  • Ritter, A. G.: Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig, nedat. info
  • Šlechta, Milan: Dějiny varhan a varhanní hudby v Evropě. SPN, Praha 1985. info
Teaching methods (in Czech)
2 hodiny/týden
Assessment methods (in Czech)
zápočty
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2020/H601712z