HF:H60211 Music Printing Works - Course Information
H60211 Music Printing Works
Faculty of MusicWinter 2016
- Extent and Intensity
- 0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně vykonané přijímací řízení, respektive absolutorium 1. ročníku bakalářského studijního programu.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Osvojení zásad notografie - náležitosti partitury, partů, zápis požadavků autora na způsoby interpretace.
- Syllabus (in Czech)
- Klasická a počítačová notografie zahrnuje z té "klasické" vlastně
nejmodernější koncepci tak jak byla formulována pro Ediční zásady a směrnice
Souborného kritického vydání děl L. Janáčka, SUPRAPHON Praha 1979. Autoři Milan
Šolc a Jarmil Burghauser zhodnotili evropský vývoj notování a nalezli
progresivní způsob, jímž byla vydána solová, komorní,vokální, orchestrální a
vokálně orchestrální Janáčkova díla. Notace respektuje interpreta a zahrnuje
pokud možno nejčitelnější způsob zápisu.
Notace tvořená na počítači představuje dva programy, první z nich Finale, druhý Sibelius. Důraz
je kladen na dodržení notačních "klasických" zvyklostí , správnou a pro místo
vhodnou enharmoniku, dodržení rytmické struktury dob a taktu, obvyklých
transpozit atp. Pro skladatele a interprety je předmět volitelný a je
jednosemestrální
- studium partitur děl hudby 20. století podle vydání světových vydavatelských firem, osvojení používaných značek pro požadované způsoby interpretace ad.
- partitury komorních, vokálních a orchestrálních děl L. Janáčka a jeho způsoby řešení zápisu rytmických útvarů, střídání metra a d.
- partitury skladeb 2. poloviny 20. století - proporční notace, způsoby zápisu aleatorní hudby, používané symboly ad. pro interpretaci
- grafické partitury a jejich realizace
- Klasická a počítačová notografie zahrnuje z té "klasické" vlastně
nejmodernější koncepci tak jak byla formulována pro Ediční zásady a směrnice
Souborného kritického vydání děl L. Janáčka, SUPRAPHON Praha 1979. Autoři Milan
Šolc a Jarmil Burghauser zhodnotili evropský vývoj notování a nalezli
progresivní způsob, jímž byla vydána solová, komorní,vokální, orchestrální a
vokálně orchestrální Janáčkova díla. Notace respektuje interpreta a zahrnuje
pokud možno nejčitelnější způsob zápisu.
Notace tvořená na počítači představuje dva programy, první z nich Finale, druhý Sibelius. Důraz
je kladen na dodržení notačních "klasických" zvyklostí , správnou a pro místo
vhodnou enharmoniku, dodržení rytmické struktury dob a taktu, obvyklých
transpozit atp. Pro skladatele a interprety je předmět volitelný a je
jednosemestrální
- Literature
- Loudová, Ivana - Moderní notace a její interpretace, AMU Praha, 1998. info
- Musik Konzepte (jednotlivé svazky pro probírané autory) Edition Text+Kritik, Gmbh, München 1981. info
- Partitury vybraných skladeb L. Janáčka (Editio Janáček), A. Schoenberga, A. Berga (Universal Edition), W. Lutoslawského, K. Pendereckého, K. H. Stockhausena a dalších. info
- Notografické software Finale a Sibelius, (verze 2009). info
- Teaching methods (in Czech)
- kurs
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 1.
- Enrolment Statistics (Winter 2016, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2016/H60211