H75009z Contemporary music in terms of conducting II

Faculty of Music
Winter 2013
Extent and Intensity
0/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Pavel Šnajdr, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
H75008z Contemporary music in terms of conducting I || NOW ( H75008z Contemporary music in terms of conducting I )
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání přehledu o problematice studia a provádění soudobých komorních a orchestrálních děl, a osvojení specifických dirigentských postupů a dovedností nezbytných pro zdárné zvládnutí dané disciplíny. Jsou rozvíjeny dovednosti, získané v předchozím předmětu Soudobá hudba z hlediska dirigování I.

Syllabus (in Czech)
  • Cílem předmětu je získání přehledu o problematice studia a provádění soudobých komorních a orchestrálních děl, a osvojení specifických dirigentských postupů a dovedností nezbytných pro zdárné zvládnutí dané disciplíny. Jsou rozvíjeny dovednosti, získané v předchozím předmětu Soudobá hudba z hlediska dirigování I, např. osvojením problematiky aleatorní hudby, improvizace, prezentace hudby v neobvyklých prostorách, multimediálních přesahů, hudební interpretace jako součásti multimediálního projektu atd. Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním vyjasněním konkrétních problémů.

    ZS:
    - základy kompoziční analýzy v míře nezbytné pro potřeby interpretace,
    - aleatorika - notace, interpretační specifika,
    - improvizace,
    - prezentace v neobvyklých prostorách (s různou akustikou, teplotou a vlhkostí, nutností netradičního rozmístění interpretů),
    - rozbory partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb (Cage, Feldman, Stockhausen, Boulez, Duttileux, Ferneyhough atd.).
    LS:
    - multimediální přesahy, hudební interpretace jako součást multimediálního projektu (synchronizace s filmem, pohybovou a obrazovou složkou atd.),
    - komunikace s autorem,
    - zásahy a úpravy zápisu,
    - rozbory partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb (Reich, Adams, Andrijsen, Pärt, Tüür atd.).
Literature
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History, London: Faber and Faber, 1975. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II, JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Loudová, Ivana - Moderní notace a její interpretace, AMU, Praha, 1998. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha, 1971. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace, Panton, Praha, 1967. info
  • Delio, Thomas (ed.): The Music of Morton Feldman, Excelsior Music Publishing Company, New York, 1996. info
  • Ferneyhough, Brian: Collected Writings, Harwood Academic Publishers, 1995. info
  • Musik Konzepte (jednotlivé svazky pro probírané autory) Edition Text+Kritik, Gmbh, München, 1981. info
  • Saxer, Marion: Between Categories, Studien zum Komponieren Morton Feldmans von 1951 bis 1977. info
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním vyjasněním konkrétních problémů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H75009z