H75009z Contemporary music in terms of conducting II

Faculty of Music
Winter 2013
Extent and Intensity
0/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Pavel Šnajdr, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
H75008z Contemporary music in terms of conducting I || NOW ( H75008z Contemporary music in terms of conducting I )
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání přehledu o problematice studia a provádění soudobých komorních a orchestrálních děl, a osvojení specifických dirigentských postupů a dovedností nezbytných pro zdárné zvládnutí dané disciplíny. Jsou rozvíjeny dovednosti, získané v předchozím předmětu Soudobá hudba z hlediska dirigování I.

Syllabus (in Czech)
  • Cílem předmětu je získání přehledu o problematice studia a provádění soudobých komorních a orchestrálních děl, a osvojení specifických dirigentských postupů a dovedností nezbytných pro zdárné zvládnutí dané disciplíny. Jsou rozvíjeny dovednosti, získané v předchozím předmětu Soudobá hudba z hlediska dirigování I, např. osvojením problematiky aleatorní hudby, improvizace, prezentace hudby v neobvyklých prostorách, multimediálních přesahů, hudební interpretace jako součásti multimediálního projektu atd. Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním vyjasněním konkrétních problémů.

    ZS:
    - základy kompoziční analýzy v míře nezbytné pro potřeby interpretace,
    - aleatorika - notace, interpretační specifika,
    - improvizace,
    - prezentace v neobvyklých prostorách (s různou akustikou, teplotou a vlhkostí, nutností netradičního rozmístění interpretů),
    - rozbory partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb (Cage, Feldman, Stockhausen, Boulez, Duttileux, Ferneyhough atd.).
    LS:
    - multimediální přesahy, hudební interpretace jako součást multimediálního projektu (synchronizace s filmem, pohybovou a obrazovou složkou atd.),
    - komunikace s autorem,
    - zásahy a úpravy zápisu,
    - rozbory partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb (Reich, Adams, Andrijsen, Pärt, Tüür atd.).
Literature
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History, London: Faber and Faber, 1975. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II, JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Loudová, Ivana - Moderní notace a její interpretace, AMU, Praha, 1998. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha, 1971. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace, Panton, Praha, 1967. info
  • Delio, Thomas (ed.): The Music of Morton Feldman, Excelsior Music Publishing Company, New York, 1996. info
  • Ferneyhough, Brian: Collected Writings, Harwood Academic Publishers, 1995. info
  • Musik Konzepte (jednotlivé svazky pro probírané autory) Edition Text+Kritik, Gmbh, München, 1981. info
  • Saxer, Marion: Between Categories, Studien zum Komponieren Morton Feldmans von 1951 bis 1977. info
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním vyjasněním konkrétních problémů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H75009z