HF:H70062z Basics of Instrumentation II - Course Information
H70062z Basics of Instrumentation II
Faculty of MusicWinter 2013
- Extent and Intensity
- 1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Multimedial Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Syllabus (in Czech)
- - kytara, mandolína, cimbál, cembalo, harfa, akordenon, varhany, technika hry, rejstříky a jejich specifické zvláštnosti, studium stávajících a inovačních způsobů hry,
- zpěvní sólové hlasy, vokální tělesa a jejich specifické zvláštnosti,
- studie pro sólové nástroje, zpěvní hlasy a sbory, formy,
- vypracování vlastních instrumentačních studií dle zvolených klavírních předloh ve formě menšího větného celku, nebo úryvku,
- instrumentační dramaturgie, vytvoření vlastního svébytného zvukového obrazu hudební předlohy,
- instrumentační stupně - I. tzv. závislá instrumentace, II. obohacení předlohy s respektováním stylizačních nároků,
- formy analytického studia skladeb se sólovými zpěvními hlasy, pro vokální tělesa a skladeb s uplatněním klávesových a ostatních strunných nástrojů,
- formy analytického studia vokálně instrumentálních skladeb různých obsazení,
- instrumentace III. stupně - transformace významových informací, jejich redukce, přehodnocení i obohacení - vytvoření spektrální harmonie, tónová zdvojení, proměna rytmické složky, podtržení tektoniky, výstavba gradací, umocnění vrcholů a nížin, vypracování statických, nebo kinetických prostorů, mezivět, protivět atd.,
- instrumentační hierarchie; zvýraznění vrstev, nebo jejich součástí volbou účinných instrumentačních prostředků, nebo výrazným artikulačním, barevným i dynamických odstíněním, nebo informační redukcí,
- vypracování studií pro komorní soubor s volitelným počtem a druhem nástrojů, pro velké orchestrální obsazení, popřípadě s vokálními hlasy podle klavírní, varhanní, nebo komorní předlohy,
- analytické studie komorních, orchestrálních a vokálně instrumentálních partitur.
- - kytara, mandolína, cimbál, cembalo, harfa, akordenon, varhany, technika hry, rejstříky a jejich specifické zvláštnosti, studium stávajících a inovačních způsobů hry,
- Literature
- Emmert, F. : Poznámky k instrumentaci, I., II., JAMU, Brno 1997, 2000. info
- Kunitz, H.: Die Instrumentation, Breitkopf - Hartel, Leipzig 1956-1961. info
- Modr, A.: Hudební nástroje, Editio Supraphon, Praha 1977. info
- Rimskij - Korsakov, A. N.: Osnovy orkestrovky, (polnoje sobranie sočiněnij, tom. III.) GMI, Moskva 1959. info
- Rychlík, J. a kolektiv: Moderní instrumentace, vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů, Panton, Praha 1968. info
- Vačkář, V. - Vačkář D. C.: Instrumentace symfonického orchestru a hudby dechové, SNKLHN, Praha 1954. info
- Teaching methods (in Czech)
- Hromadná výuka
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
- Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H70062z