H601041z Instrument Playing II

Faculty of Music
Winter 2013
Extent and Intensity
0/2. 13 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (lecturer)
Guaranteed by
Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
H40509z Instrument Playing I
Úspěšně vykonaná semestrální zkouška v předešlým studijním roce
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Nastudování reprezentativní, převážn? nepolyfonické skladby J. S. Bacha: toccata, chromatická fantazie a fuga, Lamento o odchodu milovaného bratra atd.
    Natudování velké skladby ve francouzkém stylu z vrcholného období baroka - F. Couperin: jedná z 24 suit, J. Ph. Rameau: charakteristické v?ty nebo suita z Pi?ces de clavecin
    Přehled o francouzské ornamentice (Montéclair)
    Prstoklady 18. století (J. H. Kittel: Preludia, G. F. Händel: Ciacona, M. Clementi: Allegro, D. Zipoli: Minuet atd.)
    Nastuduje volnou skladbu ranného baroka (Rossi, L. Couperin, N. Lebegue atd,

    Výb?r programu pro půlrecital se skladbami různých období a slohů:
    - V?tší polyfonická skladba J. S. Bacha - Preludium a fuga (samostatné dílo nebo ze sbírky Wohltemperiertes Clavier I nebo II)
    - Studium velké volné formy ze 17. stol. - Prélude non mesuré L. Couperina a moll (? l'imitation de mr. Froberger), g moll nebo d moll, anebo toccata v italském stylu z poloviny 17. stol. (J. J. Froberger, M. Rossi, A. Scarlatti)
    - Variační cyklus a jeho specifické interpretační problémy - možnosti rejstříkování, tempové zm?ny versus tempová jednota:
    ciaconny nebo jiné formy s ostinátním basem
    variace na písn?
    variace na dané téma
    - Výb?r menší skladby z okruhu 20. stol., případn? z okruhu českých autorů (Martinů, Rychlík, Št?droň, Parsch, Novák)
    - Zvlaštní italské techniky hry na cembalo - acciacature a arpeggia
    Adept se zorientuje v historických výrazových prostředcích a sbírá vlastní zkušenosti v oblasti souvislosti mezi zvukem a technikou nástroje na jedné straně a stylu skladby na straně druhé. Zdokonalí schopnost interpretace složitejších polyfonních struktur a pochopí přímý vliv artikulace na členění hudební fráze.
Literature
  • A. Dürr: Das wohltemperierte Clavier, Kassel 1998. info
  • P. Reidemeister: Historische Aufführungspraxis, Darmstadt 1988. info
  • E. Harich-Schneider: Kleine Schule des Cembalo-Spiels, Kassel 1952. info
  • J. Ph. Rameau - J. Mattheson - F. Geminiani: Predmluvy, Slovenská hudba, XX, Bratislava 1994. info
  • J. J. Quantz: Versuch einer Anweisung, Berlin 1752 (český překlad V. B?lský, Praha 1998). info
  • M.-P. de Monteclair: Principes de musique, Paris 1727. info
  • J. Ph. Rameau: Table des ornéments, Pi?ces de clavecin, Paris 1706. info
  • I. Ahlgrimm: Manuale der Cemalotechnik, Wien 1994. info
  • J. H. van der Meer: Cembalo, Musik in Geschichte und Gegenwart,. info
  • Sachteil Band 2, Kassel 1995. info
  • Krones, H. - Schollum, R. : Vokale und allgemeine Aufführungspraxis. Wien 1983. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška a cvičení - aplikace nově získaných vědomostí v interpretaci
Assessment methods (in Czech)
klasifikovaný zápočet (klasifikovaný půlrecital á komisionální zkouška)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 13 z 26.
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017.
  • Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H601041z