H40602z Staging Seminar III

Faculty of Music
Winter 2013
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Kamila Klugarová (lecturer)
Guaranteed by
Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
ZS - zápis předmětu, LS - zápočet za ZS
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
  • - německý romantismus
    - Francie - romantismus a symfonismus
    - 20. století ve Francii - nahrávky významných interpretů

    - Přibližně polovina seminářů je pravidelně věnována interpretačním výkonům studentů - zpravidla před jejich semestrálními vystoupeními. Po seminárním vystoupení následuje rozbor předvedeného výkonu a diskuse, jíž se zúčastňují především studenti vyšších ročníků - v některých případech se jedná o kompozice, které již sami hráli. Součástí může být také srovnání s nahrávkou dané skladby.

    - Německý romantismus:
    - významní skladatelé s velkým počtem kompozic pro varhany - např. F. Mendelssohn-Bartholdy, F. Liszt, M. Reger
    - významní skladatelé, kteří se tvorbě pro varhany věnovali v menší míře - např. R. Schumann, J. Brahms, A. Bruckner
    - skladatelé s významnou varhanní tvorbou - např. J. Reubke, A. G. Ritter, J. Rheinberger

    - Francie - romantismus a symfonismus, 20. století:
    - C. Franck, vrcholný představitel romantismu - nástroje varhanáře A. Cavaillé-Colla,
    - A. Giulmant, L. Boëllmann
    - symfonismus, specifická oblast varhanní tvorby - Ch. M. Widor, L. Vierne, Ch. Tournemire,
    - 20. století - J. Alain, M. Dupré, M. Duruflé, J. Langlais, G. Litaize
    - O. Messisen, vrcholný představitel varhanní hudby 20. století, srovnání vývoje jeho tvůrčích etap - předválečná tvorba (např. L´Ascension, La Nativité du Seigneur), poválečné kompozice (např. Livre d´Orgue, Messe de la Pentecôte) a díla završující jeho varhanní dílo (Meditations sur le Myst?re de la Saint Trinité, Livre du Saint Sacrement)
Literature
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der französischer Orgelmusik. Merseburger 1986. info
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der Orgelmusik M. Reger. Merseburger 1988. info
  • Černušák, Gracian: Dějiny evropské hudby. Panton, Praha 1964. info
  • Ferguson, Howard: Keybord Interpretation from the 14th to the 19th century. London 1979. info
  • Frotscher, Gotthold: Geschichte des Orgelspiels und der Orgelkomposition - Band I., II. Max Hesse, Berlin-Schöneberg 1935-36. info
  • Keller, Hermann: Die Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig 1941. info
  • Klinda, Ferdinand: Organ v kultúre dvoch tisícročí. Hudobné centrum, Bratislava 2000. info
  • Klinda, Ferdinand: Organová interpretácia. OPUS, Bratislava 1983. info
  • Klotz, Hans: Das Buch von der Orgel. Bärenreiter, Kassel-Basel 1955. info
  • Matthaei, Karl: Vom Orgelspiel. Leipzig 1949. info
  • Riemann, Hugo: Katechismus der Orgel. Leipzig 1888. info
  • Ritter, A. G.: Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig, nedat. info
  • Šlechta, Milan: Dějiny varhan a varhanní hudby v Evropě. SPN, Praha 1985. info
Teaching methods (in Czech)
2 hodiny/týden
Assessment methods (in Czech)
zápočty
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H40602z