H80054l Introduction to Law and Economics

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Václav Kotek (lecturer)
MgA. Vlastimil Trllo (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Vilém Spílka
Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( H80054z Introduction to Law and Economics )
Absolvování předmětu Úvod do hudebního managementu.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Získat orientaci v praktickém fungování hudebního průmyslu. Nabýt základní samostatnost ve správě vlastních ekonomických záležitostí jako OSVČ. Získat základní povědomí o organizaci a pravidlech fungování kulturních akcí, fundraisingu, crowdfundingu a dalších nástrojích multizdrojového financování.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování je student schopen zejména:
- připravit vlastní jednoduchou smlouvu s pořadatelem, rider
- připravit podklady k účetnictví
- napsat grantovou žádost
- sestavit portfolio pro financování svého projektu
- připravit podklady k propagaci svého projektu
Syllabus (in Czech)
  • 1/FUNDRISING I
    a)Osvětlení pojmu Fundrising
  • (systematická činnost, jejímž cílem je získávání finančních či jiných prostředků pro účely podpory obecně prospěšné činnosti - konkrétního projektu či soustavné činnosti - provozu).
  • b)Analýza potenciálních zdrojů financování:
  • -jednotlivci (soukromí donátoři, mecenáši)
  • -firmy (více v kapitole sponzoring)
  • -státní či polostátní podniky
  • -nadace a nadační fondy (zřizované státními institucemi, sdruženími zřizovatelů, firmami-podnikatelskými subjekty, státními či polostátními podniky). Např. Státní fond kultury, Nadace Život umělce, Nadace O2, Nadace ČEZ apod.
  • -státní úřady
  • -orgány místní či regionální samosprávy
  • -orgány EU (základní přehled, více v samostatné kapitole Dotace EU)
  • 2/FUNDRISING II
    a)analýza formulářů žádostí vybraných institucí
  • b)tvorba projektových záměrů
  • c)tvorba vyrovnaných rozpočtů
  • d)analýza případové studie vč. modelu vyúčtování projektu
  • 3/FUNDRISING III
    -základní přehled potenciálních zdrojů v zahraničí (obecný pohled a srovnání situace ve financování kultury v ČR a zahraničí - EU)
  • -kooperace s ambasádami (mezinárodní projekty)
  • -výzvy k podání žádostí o podporu projektů v rámci přeshraniční spolupráce, upozornění na výhody a rizika (kooperace např. s Regionální rozvojovou agenturou)
  • -Visegrad Fund
  • -Dotace EU (základní přehled, obecná doporučení)
  • 4/FUNDRISING IV
    -vytvoření vlastního projektu a vypracování žádosti o podporu pro vybranou instituci
  • 5/CROWDFUNDING
    Osvětlení možností získávaní finančních prostředků na projekty (turné, nahrávky, dokumentární filmy, videoklipy) způsobem zvaným Crowdfunding. Jedná se o formu sbírky na konkrétní projekt od různých typů dárců zejména v prostředí internetu s maximálním využitím sociálních sítí.
  • a)Analýza jednotlivých typů dárců – např.:
  • -altruistický typ dárce
  • -dárce, jehož cílem je v rámci podpory projektu získat nějaký osobní bonus či osobní zviditelnění
  • -dárce, který v tomto způsobu podpory vidí relativně levný, ale zároveň poměrně účinný reklamní prostor
  • b)úspěšné projekty realizované pomocí Crowdfundingu
  • Analyzována bude situace jak v ČR, tak zejména situace a možnosti spolupráce se zahraničními subjekty (vybrané crowdfundingové weby).
  • + sociální sítě
  • 6/SPONZORING
    -Analýza prostředí businessu a celospolečenské situace vzhledem k podpoře kultury v ČR
  • -Okruhy potenciálních sponzorů či partnerů a způsoby vytipování vhodných podporovatelů projektu nebo činnosti
  • -Barterové - nefinanční spolupráce (tisky, dopravci, výroba nosičů – CD, DVD apod.)
  • 7/TVORBA OSOBNÍHO PORTFOLIA – NABÍDKY POTENCIÁLNÍM PARTNERŮM
    -struktura a texty portfolia (koncept)
  • -pořízení fotografií
  • -grafika
  • -výroba (tisková i elektronická podoba)
  • -praktická doporučení
  • 8/KOMUNITY, SOCIÁLNÍ SÍTĚ
    -propagace projektu či činnosti v rámci sociálních sití
  • -vytvoření „vlastního kultu“ a komunity navázané na projekt, činnost
  • 9/PROPAGACE PROJEKTU – OBECNÝ ZÁKLAD
    -tvorba koncepce propagace šité na míru konkrétního projektu
  • -hledání mediálních partnerů projektu
  • -barterové spolupráce
  • -PR
  • -propagace v rámci komunity, sociálních sítí (obecně)
  • -agenturní zastupování umělců
  • 10+11/VEDENÍ OSOBNÍHO ÚČETNICTVÍ
    -vykazování příjmů
  • -vykazování uznatelných nákladů
  • -daňová přiznání
  • -zaměstnanec vs. OSVČ
  • 12/ SMLOUVY
    -svoje smlouvy
  • -Rider a další
  • -poslat předem
  • 13/ZÁVĚREČNÝ TEST
    14/VYHODNOCENÍ VÝSLEDKŮ, DEBATA O PROBLEMATICKÝCH BODECH
Teaching methods (in Czech)
Dílna
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H80054l