HF:H60199Bl Composition III - Course Information
H60199Bl Composition III
Faculty of MusicSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60199Bz Kompozice scénické a filmové hudby III.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60199Bz Kompozice scénické a filmové hudby III a nižších ročnících, a jejich rozšíření o další žánry nonartificiální hudby, hudby koncertantní a také základy využití hudby elektronické.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit další možnosti práce s hudbou ve filmu,
• využít při kompozici prvky populární hudby,
• zkomponovat scénickou hudbu v rozsahu přibližně 20 minut s využitím koncertantního partu libovolného nástroje,
• je schopen realizovat krátké studie z oblasti elektroakustické hudby vymezeného výrazového charakteru. - Syllabus (in Czech)
- Další znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu (mickey-mousing - hudební imitace akce v obraze, wall-to-wall scoring - ilustrativní hudební tapiserie – scény podložené souvislou hudbou, hudební onomatopoie - zvukomalba, imitace reálných ruchů hudebními prostředky, kontrapunkt, leitmotiv atd.). Princip neslyšnosti (principle of inaudibility) ve filmové hudbě.
- Další žánry nonartificiální hudby se zaměřením na hudbu popovou.
- Teoretická analýza cizího existujícího díla a zdůvodnění vlastního kompozičního řešení v předkládané kompozici.
- Vytvoření vlastního kompozičního řešení hudby pro scénické či filmové dílo (cca 20 minut) s možným využitím koncertantního partu volitelného nástroje. Vytvoření písně ve volitelném popovém žánru. Dalším studijním výstupem v zimním nebo letním semestru je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU a realizace 2 krátkých etud z oblasti elektroakustické hudby, vytvořených s ohledem na jejich scénický potenciál.
- Literature
- LA BELLE, Brandon. Acoustic Territories: Sound Culture and Everyday Life. New York: Continuum Publishing Corporation, 2010. ISBN 978-1441161369.
- OTČENÁŠEK, Zdeněk: O subjektivním hodnocení zvuku. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-7331-113-1.
- LANDY, Leigh: What's the Matter with Today's Experimental Music? Chur: Hardwood Academic Publishers GmbH, 1991. ISBN 3-7186-5168-8
- FINCHER, David. Muži, kteří nenávidí ženy [DVD]. Bontonfilm, 2012.
- CURTIN, Adrien. Avant-Garde Theatre Sound: Staging Sonic Modernity (Avant-Garde in Perfformance). London, New York and Shanghai: Palgrave Macmillan, 2014. ISBN-13: 978-1137324788.
- OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer's Sound Practice. Bloomington: iUniverse, 2005. ISBN 978-0595343652.
- RATAJ, Michal, HOŘÍNKA, Slavomír, TROJAN, Jan, DVOŘÁK, Tomáš. Zvukoprostor, prostorozvuk. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2018. ISBN 978-80-7331-485-9.
- LEVINE, Mark. The Jazz Theory Book. Petaluma: Sheer Music Co., 1995, ISBN 978-1883217044.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60199Bl