HF:H60195Al Composition I - Course Information
H60195Al Composition I
Faculty of MusicSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Michal Indrák, Ph.D. (lecturer)
Mgr.art. Otto Wanke, MA, PhD (lecturer)
Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60195Az Kompozice elektroakustické hudby I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60195Az Kompozice elektroakustické hudby I, a jejich rozšíření o detailní popis digitálního zvukového pracoviště, základních možností modifikace zvuku pomocí efektových procesorů a aplikaci masterovacího procesu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvářet komplikovanější hudební struktury,
• chápat strukturu a funkce DAW,
• využít při zpracování zvuku na základní úrovni efektové procesory a chápat jejich klíčové parametry,
• aplikovat proces masteringu,
• komponovat kratší elektroakustické skladby, využívající zvolené metodu tvorby zvuku. - Syllabus (in Czech)
- Složitější struktury v oblasti tónových výšek a délek.
- Digital Audio Workstation.
- Efektové procesory
- Mastering.
- Interpretační scénáře.
- Vytvoření 2 - 3 elektroakustických kompozic s menším množstvím stop a stereo výstupem v délce min. 8 minut s důrazem na umělecké parametry díla, využívajících buď syntézy zvuku (bez použití presetových nástrojů), principů konkrétní hudby, čistě digitálního zpracování zvuku, nebo kombinace výše uvedených přístupů (student si volí prostředky, s nimiž v zimním semestru nepracoval). Alespoň jedna skladba ze zimního nebo letního semestru musí být v průběhu roku veřejně provedena na koncertech, pořádaných HF JAMU.
- Literature
- ROLNICK, Neil B. A Composers Notes on the Development and Implementation of Software for a Digital Synthesizer. In Rapport Ircam [online]. 18/78, Paris: IRCAM, 1978 [cit. 22. 9. 2016]. Dostupné z: http://articles.ircam.fr/textes/Rolnick78a/index.html
- ROGER, T. Dean. The Oxford Handbook of Computer Music. Oxford, New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-533161-5.
- FORRÓ, Daniel. Počítače a hudba. Praha: Grada, 1994.
- HUGIL, Andrew. The Digital Musician. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-80659-6.
- VIČAR, Dykast: Hudební estetika. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2002. ISBN 80-85883-86-4.
- ROWE, Robert. Machine Musiciansschip. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2001. ISBN 0-232-18206-8.
- MIRANDA, Eduardo Reck. Computer Sound Design. In Music Technology Series [online]. Oxford: Focal Press, 2002, s. 332 [cit. 1. 9. 2016]. Dostupné z: http://neuromusic.soc.plymouth.ac.uk/papers/OS_Orton_review.pdf
- ROADS, Curtis. Composing Electronic Music: A New Aesthetic. Oxford University Press, 2015.
- HOLMES, Thom a Terence M. PENDER. Electronic and experimental music: technology, music, and culture. 4th ed. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0415896368.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60195Al