HF:HF0125l Teorie interpretace III - Course Information
HF0125l Teorie interpretace III
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/4. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Daniel Matej, ArtD. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr.art. Ľuboš Bernáth, ArtD.
Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 13:30–15:05 113
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování zimního semestru.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu Teorie interpretace III LS je zaměřit se na komplexní opakování učiva z předcházejících 5 semestrů a aktivní přípravu studentů na úspěšné ukončení státní zkouškou. Tento předmět nabízí aktivní účast studentů při přípravě ke státní zkoušce důsledným vypracováním závažnějších a rozměrnějších seminárních prací.
- Learning outcomes (in Czech)
- - identifikovat a shrnout důležité rysy v každé z probraných historických period evropské hudby
- charakterizovat základní formotvorné principy a kompoziční normy hudebních forem v konkrétních historických periodách evropské hudby
- definovat specifický harmonický prostor při praktické analýze skladeb z různých dějinných období
- aplikovat určité všeobecné teoreticko – analytické modely a principy na konkrétních příkladech z praxe
- orientovat se v jednotlivých kompozičních technikách - Syllabus (in Czech)
- Sumarizace poznatků získaných v předcházejících 5 semestrech předmětu Teorie interpretace. Důsledné vypracování státnicových okruhů formou rozsáhlých a závažných seminárních výstupů, čímž se zaručí aktivní forma přípravy jednotlivých studentů. Preferovaný je komplexní estetický pohled, využívající všechny teoreticko-analytické způsoby práce získané během studia. Současně s teoretickou částí je doporučeno, aby každý seminární výstup obsahoval praktické příklady konkrétních analýz, které se historicky a obsahově váží k dané problematice. Ke všeobecným poznatkům z dané problematiky se očekává i jisté penzum vlastních postřehů a syntetizujících argumentů od jednotlivých studentů, jako i komplexní uchopení tématu s jednoznačným hodnotícím názorem.
- Literature
- Ferková, E., Hudobná analýza – Teória a stručné dějiny, AEPress – Všmu Bratislava, 2007
- Burlas, L., Formy a druhy hudobného umenia, Žilinská univerzita EDIS Žilina, 2006
- Štefková, M., Teória hudobnej interpretácie, Všmu v Bratislave, 2011
- Scruton, R., Hudobná estetika, Hudobné centrum Bratislava, 2009
- Štefková, M., O hudobnom čase, Divis – SLOVAKIA spol. s.r.o. – Ústav hudobnej vedy SAV, Bratislava, 2011
- Kohoutek, C., Hudební kompozice – stručný komplexní pohled z hlediska skladatele, Edition Supraphon Praha, 1989
- Hrčková, N., Dejiny hudby VI. (2), IKAR Bratislava, 2006
- Hrčková, N., Dejiny hudby VI. (1), IKAR Bratislava, 2005
- Ferková, E., Tektonika a dynamizmus v hudbe, AEPress – Všmu Bratislava, 2011
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky – 1 hod. přednáška, 1 hod. cvičení Metody výuky - přednáška, práce s textem, obrazem, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Assessment methods (in Czech)
- 70% podíl docházky, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce. 1 písemná seminární práce, ústní/písemná zápočtová zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HF0125l