HF:H60356l Theory of Composition II - Course Information
H60356l Theory of Composition II
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 2/2/2. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (lecturer)
MgA. Markéta Dvořáková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 18:30–20:05 324, Tue 10:10–11:45 004, Tue 11:50–13:25 004
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60356z Teorie kompozice II.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, KompM:M5)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí, získaných v předmětu H60356z Teorie kompozice II o principy transference hudebních elementů v kompozici (využitím citátů, recyklací převzatého materiálu), dále s procesy v hudebním díle, jejich struktuře, typologii a dramaturgii a užití obecných kompozičních principů v oblasti procesuality a transference, specifiky tvorby vokálních děl v soudobé hudbě, děl pracujících s více médii a děl vytvořených týmově.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• analyzovat a tvůrčím způsobem aplikovat principy procesuality a transference převzatých prvků,
• práce s citátem a recyklovanými elementy,
• obsáhnout spektrum různých přístupů ke tvorbě vokálních a multimediálních děl,
• experimentovat v oblasti teamworku. - Syllabus (in Czech)
- Transference a transformace prvků ve skladbě, recyklace jako přístup ke kompozici.
- Procesualita v hudbě - typy, vlastnosti a dramaturgie procesů v soudobé hudbě.
- Forma hudební skladby se zaměřením na hudbu od 2. poloviny 20. století.
- Skladba jako koncept. Text a jeho role v hudební kompozici, soudobá vokální díla až po operu.
- Další druhy umění a hudební kompozice - úvod do multimediality.
- Rozbory, zvukové i notové ukázky.
- Řízená rozprava, krátká kompoziční cvičení v jednotlivých technikách.
- Literature
- časopisy : Opus Musicum, Na hudbu, Ticho aj. info
- MEDEK, Ivo. The Musical (team)Work and its Contributors. Some musings on the Artistic and Pedagogical Elements of Teamwork. In Anna Nowak. The Musical Work and its Creators (10). Bydgoszcz: Akademia muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, 2015, p. 47 - 53. ISBN 978-83-61262-45-9. info
- MEDEK, Ivo. To the Teamwork Creativity. In Filosofické koncepcie v hudbe a umení. Banská Šťiavnica: Akadémia umení v Banskej Bystrici a HUAJA Banská Šťiavnica, 2010, 30 pp. ISBN 978-80-89078-77-6. info
- DVOŘÁKOVÁ, Markéta and Ivo MEDEK. Několik poznámek ke tvorbě multimediálních děl z pohledu hudebního skladatele I (Several notes to the creation of multimedial works from the view of Composer I). Opus musicum. 2006, vol. 2006, 2,3, p. 58-63. ISSN 0862-8505. info
- DVOŘÁKOVÁ, Markéta and Ivo MEDEK. Několik poznámek ke tvorbě multimediálních děl z pohledu hudebního skladatele II (Several notes to the creation of multimedial works from the view of Composer II). Opus musicum. 2006, vol. 2006, No 4, p. 48-53. ISSN 0862-8505. info
- DVOŘÁKOVÁ, Markéta and Ivo MEDEK. Několik poznámek ke tvorbě multimediálních děl z pohledu hudebního skladatele III (Several notes to the creation of multimedial works from the view of Composer III). Opus musicum. 2006, vol. 2006, No 5, p. 34-39. ISSN 0862-8505. info
- ŠŤASTNÝ, Jaroslav, Arnošt PARSCH and Alois PIŇOS. Transference hudebních elementů v kompozicích současných skladatelů (Transference of Musical Elements in the Works of Contenporary Composers). In Transference hudebních elementů v kompozicích současných skladatelů. Brno: JAMU Brno, 2003, 149 pp. ISBN 80-85429-92-6. info
- MEDEK, Ivo. An Introduction to processuality. In An Introduction to processuality. JAMU - Brno: JAMU - Brno, 2002, 160 pp. Acta musikologica et theatrologica. ISBN 80-85429-74-8. info
- MEDEK, Ivo. Brněnská multimediální tvorba 90. let (Brno Multimedia Scene). HIS VOICE. 2001, vol. 2001, No 1, p. 20. ISSN 1213-2438. info
- MEDEK, Ivo. Medek,Ivo:Brněnská multimediální scéna 70.- 80.let (Brno multimedial scene of the 70s - 80s). HIS VOICE. 2001, vol. 2001, 2,3, p. 16-17, 20-21, 4 pp. ISSN 1213-2438. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H60356l