HF:HF0027l End of Year Performance I - Course Information
HF0027l End of Year Performance I
Faculty of MusicSummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/6. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Tomáš Studený, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Mgr. Jan Zbavitel (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- úspěšně absolvovaný předmět Ročníkový výstup I ze ZS
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými - Syllabus (in Czech)
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Ročníkový výstup I je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však však 20min.
- Literature
- recommended literature
- GOMPERTZ, Will. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Praha: NLN, 2017. ISBN 978-80-7422-529-1.
- SACKS, Oliver. Musicophilia: příběhy o vlivu hudby na lidský mozek. Praha: Dybbuk, 2009. ISBN 978-80-86862-92-7.
- HOLAS, Milan. Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. 2. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-262-6.
- HOLAS, Milan. Hudební nadání, aneb, Otázky hudebně psychologické diagnostiky. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 1994. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-85883-00-7.
- KRESÁNEK, Jozef. Hudba a človek: hudobné myslenie, sociálna funkcia hudby, hudobná psychológia. Bratislava: Hudobné centrum, 2000. ISBN 80-88884-18-7.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught every week.
- Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2023/HF0027l