HF:HF0142l Orchestral Conducting (Trainin - Course Information
HF0142l Orchestral Conducting (Training Orchestra) I
Faculty of MusicSummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Tomáš Hanus (seminar tutor)
doc. MgA. Jakub Klecker (seminar tutor)
Robert Kružík (seminar tutor)
doc. Mgr. Emil Skoták (seminar tutor)
prof. Mgr. Jan Zbavitel (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. Rostislav Hališka
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování zimního semestru
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu cvičný orchestr je praktická výuka práce s hudebním souborem, ve finální fázi pak se symfonickým orchestrem. Tento předmět je nejdůležitější fází přípravy studenta oboru řízení orchestru. Při této činnosti využívá všech poznatků a návyků získaných v průběhu studia v dalších předmětech, ať už teoretických či při praktickém nácviku u klavíru, nebo také praktickým využíváním individuálních schopností (klavírní korepetice, asistence v profesionálním prostředí, vedením nejrůznějších souborů čí působením v nich). Didaktické hledisko je zde zastoupeno v historickém vývoji hudby, takže vhodně volený repertoár nejen upevňuje smysl pro styl jednotlivých období, ale stále složitější kompozice zvyšují nároky na všechny složky dirigentovy, v tomto případě studentovy erudice. V samotném předmětu „cvičný orchestr“ je výuka završena hudbou skladatelů 20.století, s interpretaci současné hudby se studenti začínají seznamovat v rámci veřejných koncertů školy, kde pravidelně interpretují premiéry skladeb studentů skladatelské katedry.
- Learning outcomes (in Czech)
- Výstupem tohoto studia je zkouška, případně veřejné vystoupení, které student provádí s hudebním souborem – orchestrem, Průběh práce ve zkouškách a případné veřejné vystoupení ( obojí je nahráváno a následně hodnoceno) prokáží všechny studentovy schopnosti, nejen hudební a technické, ale také celkový osobní profil – psychologii, způsob komunikace s kolektivem hráčů, rychlost orientace, soustředění a pod. Pedagogické vedení studenta, zahrnující již výše zmíněné didaktické hledisko, formuje vývoj každého studenta individuální volbou repertoáru, takže v dalších částech uvedený „repertoár“ vytváří pouze hlavní osu, podle níž je veden výběr z celé šíře hudební literatury.
- Syllabus (in Czech)
- Zaměření na hru dechové harmonie a specifika souborové hry dechových nástrojů (ladění, souhra, frázování, dynamika). Repertoár :
- W. A. Mozart: Serenáda B dur (161)
- Ch. Gounod: Malá symfonie pro dechové nástroje
- A. Dvořák: Serenáda pro dechové nástroje
- Literature
- BROŽ, Jaroslav – Metodika práce s orchestrem: kapitoly o dirigování, Městské kulturní středisko S.K. Neumanna, 1975
- WATKINS, John: The Art of the Conductor: The Definitive Guide to Music Conducting Skills, Terms, and Techniques, iUniverse, USA, ISBN: 978-0-595-43396-4
- STOTTER, Douglas, Methods and Materials for Conducting
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení, dílna, praxe
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2022/HF0142l