H80008l Seminar multimedia composition II

Faculty of Music
Summer 2021
Extent and Intensity
1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
úspěšné absolvování zimního semestru předmětu Seminář multimediální kompozice
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Procvičit dovednost prezentace vlastního díla a diskuse o kontextu a vazbách na aktuální dění v oboru. Upevňování všeobecného rozhledu a tréning kritického myšlení. Student po absolvování předmětu je schopen sebereflexe, je otevřen názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání. Umí artikulovat a efektivně komunikovat odborné postoje a umí je použít při kritické analýze své práce a jejím dobovém zařazení do kontextu současného umění. Sleduje aktuální trendy v oblasti multimediální tvorby a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.
Syllabus (in Czech)
  • - prezentace kompozic studentů - diskuse o prezentovaných kompozicích, volbě formálních řešení a adekvátní dokumentace - vystoupení zahraničních hostů - autorů, interpretů, teoretiků - diskuse s hosty - otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění - diskuse k daným tématům
Literature
  • Bolter, Jay David - Gromala, Diane. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xi, 182 s. The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. info
  • Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. The digital dialectic : new essays on new media. Edited by Peter Lunenfeld. 3rd printing. Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2001. xxi, 298 s. ISBN 0-262-12213-8. info
  • Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
  • Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
  • Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé. Praha : ARGO a NG, 2000. 259 s. ISBN 80-7203-252-6. info. info
  • Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
  • Middleton, Ch.: The complete guide to Digital Audio, Muska Lipman Publishing, 2003. info
  • Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
  • Rataj, Michal: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu - KANT AMU, Praha, 2007. info
  • Sound unbound :sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid, MIT Press, Cambridge, Mass. 2008, 426 s. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška seminář Setkávání členů katedry - studentů a pedagogů kompozice a multimediální kompozice při prezentaci nejrůznějších děl, realizací a konceptů studentů i pedagogů s významným podílem řízené diskuse. Občasná vystoupení pozvaných autorů, zejména zahraničních. Otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění.
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2021, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2021/H80008l