H80006l Art in public space

Faculty of Music
Summer 2019
Extent and Intensity
2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Představit současné možnosti prezentace současného umění v prostoru společenskho dění a veřejných aktivit. Součástí předmětu je zprostředkování informací o významných představitelích s ukázkami některých důležitých děl a realizací (foto, dia, video, CD-Rom, internet). Umění ve veřejném prostoru je součástí kontextu umělecké tvorby zejména v druhé polovině 20. století a v současné době nabývá stále většího významu pod vlivem výrazného vývoje vizuální kultury, kyberartu, vývoje informačních technologií a postmoderní filozofie. V konceptuální, či teoretické rovině je zasazujeme do širšího kontextu směřování umělecké tvorby k multimédiím, intermédiím, dematerializaci uměleckého díla, k důrazu na procesuálnost, zrušení hierarchie vztahu autor - vnímatel a přesahu umělecké tvorby do mimouměleckých oblastí. Student po absolvování předmětu zná důležité pojmy: – medium – medialita – mediace – mediální – vizuální komunikace – umění akce – happening – performance – gesto – proces – event – urbánní – sepulkrální – socioart – streetart – graffiti – reklama – multimedia – simulace – instalace – guerilla gardening – cyberart – www art – videoperformance – internetové vysílání a umí je použít při kritické analýze své práce a jejím dobovém zařazení do kontextu současného umění.
Syllabus (in Czech)
  • - různé typy umění ve veřejném prostoru - principy vizuální komunikace, reklamní strategie používané v uměleckých strategiích (Billboart) - teoretické reflexe medií / masová média / kulturní průmysl / mediální manipulace / žurnalistika - streetart / graffiti / umění v urbánním kontextu / architektura / sepulkrální umění - společenské aspekty nových médií, aktivizmus a taktická média / guerilla gardening - komunity, typy organizací: privátní, centralizované, neformální, síťové (networkové), státní / distribuce umění - Culture jamming / kritika masové kultury a médií / dokumentární filmy, manifesty / postkolonializmus - soukromé versus veřejné, otevřená intimita / akční umění, happening / divadlo ve veřejném prostoru - vznik internetu - sítě / první internetové projekty / strategie open source / diverzní strategie
Literature
  • Goodman, N.: Jazyky umění / Nástin teorie symbolů, Academia, 2007. info
  • Reifová, I. (ed.) (2004). Slovník mediální komunikace. Praha: Portál. info
  • Thompson, Nato: Living as Form, Socially Engaged Art from 1991-2011, The MIT Press, 2012
  • Doherty, C. ed.: Out of Time, Out of Place: Public Art (Now), Art/Book, Situations, Public Art Agency Sweden, 2015, ISBN 978-1-908970-17
  • Latour, B.,Weibel P.: Making Things Public, Atmospheres of Democracy, ZKM, MIT Press, 2005
Teaching methods (in Czech)
přednáška
Assessment methods (in Czech)
zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2019/H80006l