H70041l Multimedia composition II

Faculty of Music
Summer 2016
Extent and Intensity
4/0. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H70041z Multimedia composition II )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
ZS: Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a videem. - příběh / koncept / kontext v multimediální realizaci LS: Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a prostorem. - stavba tvaru v prostoru, pozice, stavba prostoru, vztahovost, proporcionalita, instalace, scéna a jejich ozvučování, akustická charakteristika a definice prostoru Tvorba mixmediálních děl vycházejících z tohoto vztahu.

Syllabus (in Czech)
  • ZS: Spojení hudby - akustické abstraktní formy s vizuálním světem videa. Vytváření audiovizuálních děl v širokém spektru od ozvučení němého filmu až po autonomní dílo využívající spojení videa a hudby. Filosofické odkazy, problematika vztahu mezi dvěma světy odvíjejícími se v čase - světem videa a světem, vizuální x hudební kvalita, sémantické vazby, restrikce a kompenzace informace, hierarchie a jejich proměny. Strukturace díla, výstavbové principy, řád, forma LS: Spojení hudby - akustické abstraktní formy s prostorem. Tvorba instalací s využitím prostředků dalších uměleckých druhů z předchozích semestrů. Filosofické odkazy, problematika vztahu mezi prostorem a zvukem, jeho vlastní uměleckou kvalitou a kvalitou hudební, proměny hierarchií, sémantické odkazy. Strukturace díla, určující výstavbové principy, řád a forma díla.

    ZS:
    - Děj - věci, osoby, pojmy a vztahy v historickém, kulturním a společenském prostoru a čase (fakta v kontextu/ kontexty ve faktech).
    - Situace, události, slavnosti, rituál a každodenní obřad (přírodní národy a ritualizace všedního života).
    - Vyprávění literární, výtvarné, hudební, divadelní, filmové, interaktivní (počítačová hra)
    - Myšlení a jazyk, etymologie, orální tradice - vyprávění, zpěv, dramatizace, umělý jazyk, alfanumerické a binární kompozice, matematická lingvistika - softwarová řešení.
    - Struktura příběhu a vyprávění - vstup, výstup, pohyb, vrcholy, souvislého /nesouvislého příběhu, lineární a nelineární vyprávění, hypertext comics, klip, akce, virtuální realita.
    - Vznik mytologií rytmizováním každodenní životní zkušenosti, mýtus a dějiny lidstva.
    - Stylizace a autenticita.

    LS:
    - Prostorová zkušenost - smyslová, rozumová, emocionální, intuitivní, objekty v prostorových vztazích - využívání prostoru v umělecké výpovědi, tradiční a nové užívání objektu, skulptury, scény, instalace, architektury.
    - Extenzita a intenzita při ohledávání a užívání světa - média a prostor, dvě dimenze, multi-dimenze, internet.
    - Jiné definice prostoru - akustické, binární, virtuální, atd.
    - Přesná senzorika, čidla, monitorovací systémy - komplexní systémy a interaktivita v umění 20.století.
    - Nové identity a technologická kreativita - genetické inženýrství jako prostorová manipulace
    - Vnější a vnitřní fyzická zkušenost, dichotomie akustické a vizuální determinace v umění, používání těla jako extenze do prostoru, jako objektivizace ducha, nebo jako nástroje pro používání světa, medializace - extenze prostoru.
Literature
  • B.Schellmann a kol.: "Média/ základní pojmy, návrhy, výroba", Europa Sobotáles, 2004. info
  • Roland Barthes: "Světlá komora", Archa Bratislava, 1994. info
  • Jacques Aumont: "Obraz", FAMU Praha, 2005. info
  • Katarína Rusnáková: "V toku pohyblivých obrazov" (antologie), Afad Press Bratislava, 2005. info
  • Steven Higgins: "Still Noviny", MOMA New York, 2006. info
  • Gilles Deleuze: "Film 1/ Obraz - pohyb", NFA Praha, 2000. info
  • Gilles Deleuze: "Film 2/ Obraz - čas", NFA Praha, 2006. info
  • "Future Cinema" (katalog), ZKM, MIT Press London, 2003. info
  • Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
  • Lev Manovich: "The language of New Media", The MIT Press London, 2001. info
  • William J.Mitchell: "e-topia: život ve městě trochu jinak", Zlatý řez Praha, 2004. info
  • "The New Media Reader", The MIT Press London, 2003. info
  • "Lichtkunst", ZKM, MIT Press, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
Způsob výuky: přednáška + individuální konzultace - 1+3 hod.

Počet děl vytvořených za semestr je závislý na jejich rozsahu a technické náročnosti, proto bude řešen vždy individuálně. Za semestr bude vytvořeno alespoň jedno dílo.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu - tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena.

Assessment methods (in Czech)
komisionální zkouška - posouzení semestrální a klauzurní realizace - klasifikovaný zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 10 z 20.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2016/H70041l