HF:H60353l Theory of Composition I - Course Information
H60353l Theory of Composition I
Faculty of MusicSummer 2016
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- MgA. Markéta Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 11:50–12:35 011, Mon 12:40–13:25 011
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60353z Theory of Composition I )
úspěšně vykonaná přijímací zkouška - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Choral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Orientace v hudbě 20. století z hlediska skladatelské techniky
- Syllabus (in Czech)
- Teorie kompozice předkládá přehled o kompozičních technikách hudby 20. století. Cílem je získat konzistentní teoretický základ pro poučenou interpretaci děl 20. století a soudobé hudby.
Rozmanitost hudebního myšlení na počátku 20. století, historické kontexty
Expresionismus v hudbě. Volná atonatita. Vybrané prvky pozdního romantismu.
Neofolklorismus a jeho rozmanitost jeho protagonistů. Modální kompozice obecně.
Druhá vídeňská škola a metody dodekafonie.
Neoklasicismus a jeho kořeny.
Serialismus.
Náhoda v hudbě. Aleatorika.
Témbrová hudba a její odstíny. Sónická hudba a spektralismus.
Minimalismus a redukcionismus, jeho techniky a varianty
Mikrotonalita a její varianty.
Konceptualismus. Postmoderní syntéza.
- Teorie kompozice předkládá přehled o kompozičních technikách hudby 20. století. Cílem je získat konzistentní teoretický základ pro poučenou interpretaci děl 20. století a soudobé hudby.
- Literature
- Kohoutek, C. : Hudební styly z hlediska skladatele, PANTON, Praha 1976. info
- Kohoutek, Ctirad: Novodobé skladebné směry. SHV, Praha 1965. info
- Loudová, Ivana: Moderní notace a její interpretace. AMU Praha, 1998. info
- Schaeffer, Pierre: Konktrétní hudba. Supraphon, Praha 1971 The Grove New Dictionary of Music and Musicians, second editions. Macmillan Publishers Ltd. Oxford, Brighton, Suffolk, England 2001. info
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka probíhá formou výkladu, analýzy a poslechu partitur, vypracování drobných kompozičních studií a předkompozice hudebního materiálu.
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet + zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 3.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2016/H60353l