H601852Nl Chamber Play I

Faculty of Music
Summer 2016
Extent and Intensity
0/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Martin Opršál (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 12:40–13:25 S19, Fri 13:30–14:15 S19
Prerequisites (in Czech)
EVER( H601852Nz Chamber Play I )
* předchozí znalosti interpretace komorní hudby
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Smyslem předmětu je vytvoření a upevnění schopnosti ansámblové hry, která je odlišná od hry sólové a hry ve velkém orchestru. Studenti si též osvojí práci s některými bicími nástroji, se kterými např. v hlavním oboru nepřijdou do styku. Bohatší instrumentář je nutí vnímat a vytvářet různé zvukové barvy a kombinace, učí je lepší práci při výběru nástrojů, se zvukem, s výběrem paliček atd. Hra v souboru přispívá i k větší rytmické pregnanci.

    ZIMNÍ SEMESTR
    Po zjištění schopností a znalostí nově přijatých studentů následuje jejich zařazení do dvou- až tříčlenných buněk, podle momentálního početního stavu.

    U málo pokročilých studentů vytvořit schopnost hrát a ve všech aspektech spolupracovat s jiným subjektem. Studium drobnějších technických skladeb, s důrazem na preciznost a vzájemný kontakt hráčů (G. Kósa: Early Music for Percussion - Musica Budapest, J. Stojko: Skóla - PWM Warszawa, E. Keune: skladby pro dva malé bubny z Kleine Trommel - DVfM, A.&J. Phillidor: Pochod pro dva páry tympánů - Josef Marx, M. Piňos: Studie pro 2 bicí - nevydáno, rukkopis, T. Gauger: Wellington 22 - Tom Gauger, V. Zouhar: Rytmy pro dva - nevydáno, rukopis, G. Stout: Triptych - Studio 4, W. Stadler: Mallets in Company - Schott).

    U pokročilejších studentů možnost zařazení ke studentům druhého ročníku a studium jednodušších koncertních skladeb pro dua, příp. tria: R. O´Meara: Wooden Music (Music for Percussion), V. Zouhar: Duny (nevydáno, rukopis), P. Wlosok: Good Morning, Mr. Steve Reich (nevydáno, rukopis), J. Kollert: Naima (Alea Music Praha), B. Mollenhof: One Notch Higher(Kendor Music), S. Reich: Piano Phase, Nagoya Marimbas (Boosey & Hawkes), T. Roeder: Change (Zimmerman), Z. Pololáník: Pulsazione (nevydáno, rukopis).

    U všech studentů v případě potřeby povinnost účinkování ve fakultním Souboru bicích nástrojů (viz další semestry).

    LETNÍ SEMESTR
    V návaznosti na předchozí semestr i nadále práce v malých skupinách, s důrazem na preciznost, vzájemný kontakt hráčů, zvukovou pestrost a vynalézavost.

    U méně pokročilých skupin výběr z dříve uvedených koncertních skladeb (viz 1. roč. - zimní semestr), a koncentrace na bezproblémové začlenění těchto studentů do Souboru bicích nástrojů, např. individuální přednášky.

    U nejpokročilejších skupin studium náročných a virtuozních skladeb, možno použít i ve studijních předmětech #Hra na nástroj" a #Interpretační seminář": N. J. Živković: Ultimatum II (Musica Europea), M. Ištvan: Capriccio pro vibrafon, marimbu a bicí (nevydáno, rukopis), A. Pape: Marrrrimba Rrrrock (Wilhelm Hansen Copenhagen), T. Takemitsu: Rain Tree (Schott), Ch. Vigneron: Heaven´s Devil (Vigneron), W. Heider: Kleinwelt (nevydáno, rukopis), T. Ichianagi: Wind Trace (Schott), H. Kulenty: Arcus (PWM).

    V oblasti melodických bicích nástrojů podpora tvorby transkripcí samotnými studenty. Výběr např. z klavírní literatury - vhodné pro dua, drobné orchestrální skladby - vhodné pro tria. Z existujících transkripcí např. J. W. Hässler: Sonáta C dur (Zimmermann), W. A. Mozart: Čtyři německé tance (Zimmermann), J. H. Fiocco: Allegro (Breitkopf & Härtel), C. Debussy: Arabeska č.1 (nevydáno, rukopis), M. Ravel: Pavana za mrtvou infantku (nevydáno, rukopis).

    Nadále v případě potřeby povinnost účinkování ve fakultním Souboru bicích nástrojů.
Literature
  • Hladík, Petr: Notace a interpretace hudby pro bicí nástroje ve 20. století - diplomová práce, JAMU Brno, 2001. info
Teaching methods (in Czech)
hromadná výuka, koncertní vystoupení
Assessment methods (in Czech)
zápočet
klasifikovaný zápočet - komisionální
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 4 z 7.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2016/H601852Nl