H600248l Orchestrální party a sóla I

Hudební fakulta
léto 2015
Rozsah
1/0. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Radek Tomášek (přednášející)
Garance
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
H600248l/1: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Tomášek
H600248l/2: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Tomášek
H600248l/3: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Tomášek
Předpoklady
EVER( H600248z Orchestrální party a sóla I )
Splnění podmínek přijímacího řízení oboru Hra na bicí nástroje a přijetí k bakalářskému studiu na HF JAMU.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - zvládnutí orientace v orchestrálních partech
    - osvojení a zvládnutí postupu přípravy a studia orchestrálních partů s důrazem na maximální osobní přístup studenta:
    o bez nástroje a bez poslechu nahrávky
    o s poslechem nahrávky
    o vyřešení technických pasáží prakticky u nástroje bez nahrávky
    o studium partu prakticky u nástroje s nahrávkou
    (všechny body s příp. použitím partitury)
    - získání znalostí interpretace hudby období baroka a raného klasicismu s důrazem na vysokou technickou náročnost partů i rozdílnost ladění dobových nástrojů
    - zaměřit se na výběr paliček (dřevěné, korkové, kožené) a použití různých technik - typů vedení úhozů s možnostmi takto měnit charakter (frázování, agogiku) interpretovaného partu
    - vyzdvižení důležitosti znalostí interpretace partů období baroka a raného klasicismu (i na vysoké technické a hráčské úrovni) jako základu pro snadnější pochopení a následnou interpretaci děl období pozdního klasicismu
    - důkladný poslech a interpretační rozbor audio nahrávek (s použitím dobových i novodobých nástrojů) a následná interpretace s důrazem na frázování a agogiku
    - seminární provedení skladeb tohoto období s audio nahrávkou
    Studijní materiály:
    Bach, Johann Sebastian: Vánoční oratorium
    Händel, Georg Friedrich: Hudba k ohňostroji
    Goldenberg, Morris: Classic Symphonies for Timpani

    LETNÍ SEMESTR
    - získání znalostí interpretace hudby pozdního klasicismu s důrazem na vysokou technickou náročnost partů i rozdílnost ladění dobových nástrojů
    - zaměřit se na výběr paliček různých typů (materiál) a tvrdostí paliček a použití různých technik - typů vedení úhozů s možnostmi takto měnit charakter (frázování, agogiku) interpretovaného partu
    - využití znalostí interpretace partů období baroka a raného klasicismu z předchozího semestru jako jednoho z nejdůležitějších aspektů pro vysokou interpretační úroveň děl období pozdního klasicismu
    - důkladný poslech a interpretační rozbor audio nahrávek (s použitím dobových i novodobých nástrojů) s využitím partitur a následná interpretace s důrazem na vysokou interpretační úroveň (technické detaily, frázování, dynamika, celková agogika) i osobitý hráčský a muzikantský přínos studenta interpretovaným partům
    - seminární provedení skladeb tohoto období s audio nahrávkou
    Studijní materiály:
    Goldenberg, Morris: Classic Symphonies for Timpani
    Hinger, Fred D.: The Timpani Player's Orchestral Repertoire Vol. 1,
    Beethoven Symphonies
Literatura
  • Dle potřeby - poskytující informace o interpretovaných skladbách, jejich autorech a o daném hudebním slohu. info
Výukové metody
Individuální výuka
Metody hodnocení
zkouška
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2016.