HF:HM0021l Pedagogy Intership - Course Information
HM0021l Pedagogy Intership
Faculty of MusicSummer 2014
- Extent and Intensity
- 1/2. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Blanka Morávková (lecturer)
- Guaranteed by
- Piano Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Piano Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- HM0021z Pedagogy Intership
Pro získání zápočtu je potřebná aktivní účast na cvičeních během celého semestru - nejméně 70% prezence v docházce.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Získání praktických zkušeností v oblasti výuky zpěvu na ZUŠ a příprava pro praxi pedagoga zpěvu.
- Syllabus (in Czech)
- Praktická pedagogická příprava studentů pro výuku zpěvu na různých stupních hudebních škol.
Předmět Pedagogická praxe navazuje na předmět Metodika zpěvu a připravuje studenty na výuku hlasové výchovy a zpěvu na ZUŠ a konzervatořích. Seznamuje studenty s výukou mladších žáků, tj. žáků I. stupně ZUŠ ve věku 6-l0 roků:
- přijetí nového žáka a úvodní hodina;
- správný postoj, základní dechová cvičení;
- hlasová cvičení s ohledem na věk a rozsah hlasu;
- nácvik písně - respektování hlasového rozsahu, talentu a povahy žáka a možností dětského hlasu;
- seznámení s instruktivní literaturou;
- respektování dětského charakteru hlasu a psychiky dítěte;
v LS pak
V návaznosti na zimní semestr seznamuje studenty s výukou žáků I. st. ZUŠ ve věku 11 - 15 let a žáků II. st. ZUŠ v předmětu sólový zpěv:
- práce s dětmi v předmutačním a mutačním období;
- hlasová cvičení s ohledem na momentální stav a rozsah hlasu;
- nácvik písní pro příslušný věk s ohledem na možnosti a rozsah hlasu a zájmy dítěte;
- práce s nadanými žáky, kteří chtějí v budoucnu studovat zpěv na konzervatoři;
- zásady práce s hlasem po mutaci;
- hlasová cvičení s ohledem na rozsah hlasu, postupné zvětšování rozsahu a dynamických možností hlasu;
- u hlasově nadaných žáků výběr náročnější pěvecké literatury;
- důraz na výraz interpretovaných skladeb a cítění frází;
- odlišnost práce se žáky, kteří jsou zaměřeni na populární zpěv;
- Praktická pedagogická příprava studentů pro výuku zpěvu na různých stupních hudebních škol.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- kolektivní výuka
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 5 z 10.
- Enrolment Statistics (Summer 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2014/HM0021l