HF:H60297l Režie I - Informace o předmětu
H60297l Režie I
Hudební fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/2. 15 kr. 15 z 30. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Václav Málek (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60297z Režie I
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- Hudební výrazové prostředky L. Janáčka, jevištní zkratka, jevištní metafora, příprava a rozbor zadané opery L. Janáčka, vytvoření režijní koncepce zadané opery L. Janáčka, vypracování určené části zadané opery L. Janáčka do podrobného scénáře, význam B. Martinů pro operní divadlo - používání různých výrazových prostředků, estetika B. Martinů v syntéze divadelních prostředků a zkoumání nových možností s televizí a filmem, příprava a rozbor zadané opery B. Martinů, vytvoření režijní koncepce zadané opery B. Martinů, vypracování určené části zadané opery B. Martinů do podrobného scénáře. Shromáždění studijních materiálů k připravované opeře a jejich prostudování a zhodnocení, hudební a textový rozbor připravované opery a z něj vyplývající určení hlavní myšlenky díla, vypracování charakteristiky postav a jejich vzájemných vztahů, vytvoření režijní koncepce připravovaní opery, spolupráce s tvůrčím týmem, ukončená předáním výtvarných návrhů do výroby, vypracování podrobného scénáře připravované opery, vytvoření plánu zkoušek, úvod do studia pro účinkující, realizace režijní koncepce ve zkouškách v Komorní opeře.
Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů" (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR, a to zvláště formou spolupráce z tuzemskými a zahraničními odborníky z praxe.
- Hudební výrazové prostředky L. Janáčka, jevištní zkratka, jevištní metafora, příprava a rozbor zadané opery L. Janáčka, vytvoření režijní koncepce zadané opery L. Janáčka, vypracování určené části zadané opery L. Janáčka do podrobného scénáře, význam B. Martinů pro operní divadlo - používání různých výrazových prostředků, estetika B. Martinů v syntéze divadelních prostředků a zkoumání nových možností s televizí a filmem, příprava a rozbor zadané opery B. Martinů, vytvoření režijní koncepce zadané opery B. Martinů, vypracování určené části zadané opery B. Martinů do podrobného scénáře. Shromáždění studijních materiálů k připravované opeře a jejich prostudování a zhodnocení, hudební a textový rozbor připravované opery a z něj vyplývající určení hlavní myšlenky díla, vypracování charakteristiky postav a jejich vzájemných vztahů, vytvoření režijní koncepce připravovaní opery, spolupráce s tvůrčím týmem, ukončená předáním výtvarných návrhů do výroby, vypracování podrobného scénáře připravované opery, vytvoření plánu zkoušek, úvod do studia pro účinkující, realizace režijní koncepce ve zkouškách v Komorní opeře.
- Literatura
- Vogel, J. : Leoš Janáček. SHV, Praha 1963. info
- Šafránek, M. : Divadlo Bohuslava Martinů. Supraphon, Praha 1979. info
- Mihule, J. : Bohuslav Martinů. Editio Supraphon 1974. info
- Brook, P. : Prázdný prostor. Panorama 1988. info
- Brook, P. : Pohyblivý bod. Nakladatelství studia Ypsilon 1996. info
- Ejzenštejn, S.M. : Kapitoly o režii. JAMU, Brno 1991. info
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2014/H60297l