HF:H60292Sl Repertoire II - Course Information
H60292Sl Repertoire II
Faculty of MusicSummer 2014
- Extent and Intensity
- 0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- H60292Sz Repertoire II
úspěšné absolvování 1. ročníku
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- - znalost interpretačních rozdílů při provádění děl období nizozemských škol a rané renesance - znalost hudebních
děl období vrcholné renesance,
slohová syntéza
- Syllabus (in Czech)
- Znalost interpretačních rozdílů děl rané a vrcholné
renesance, slohová syntéza
: - odkaz nizozemských škol, první druhé a třetí
skladatelské generace
- zlatý věk kontrapunktu, isorytmické moteto, kolorovaná chorální melodie
- mše diskantová, cyklická forma mše, cyklická forma pašijí
- Francie - chanson, Italie - frottola, villanella, canzonetta
- Řím - capella Sistina, capella Giulia
- Benátky - Adrian Villaert, dvojsborovost, trojsborovost
- nástup chromatiky
- protestantské chorály, Martin Luther, kalvínská reformace, Claude Goudimel
- Praha, Philip de Monte - mše, moteta
- studium děl:
Nicolas Gombert, Jacques Clement, Jean Ockeghem, Jacob Obrecht, Josquin Després
Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic: Missa quinis vocibus super Dolorosi martyr, Maria Kron, Qui confidunt in Domino
- Giovanni Pierluigi da Palestrina - v chrámových skladbách byl dosažen ideál a capella, duch vokální polyfonie, tzv. ryzí sloh, dokonalá rovnoprávnost a zpěvnost všech melodických liní.
- římská škola, Capella Giulia, Sixtinská kapela
- benátská škola, Andrea a Giovanni Gabrieli,
- syntéza obou škol, vícehlasé motetové soubory, Canti concerti, využití chromatiky proti kontrapunktické i proti melodické kresbě, zdůraznění souzvukového prvku, svobodná invence
- sacrae symhoniae, instrumentální sbory smyčců a dechů proti vokálním - typ benátské vícesborovosti
- Mnichov - Orlando di Lasso, genialita v motetu
- Hanns Leo Hassler, sloh canzonettový a madrigalový, spojení s německým textem
- Th. Tallis, anglikánská chrámová hudba
- Znalost interpretačních rozdílů děl rané a vrcholné
renesance, slohová syntéza
- Literature
- Besseler H.: Bourdon und Fauxbourdon, Studien zum Ursprung der niederländischen Musik, Leipzig 1974. info
- Nestler G.: Geschichte der Musik, München 1993. info
- Černý J.: Hudba české renesance, Praha 1982 The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Second Editions, Macmillan Publishers Ltd., Oxford, Brighton, Suffolk, England 2001. info
- Teaching methods (in Czech)
- řízená diskuse, praktické ověřování získaných
vědomostí
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet+zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 3.
- Enrolment Statistics (Summer 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2014/H60292Sl