H601092l Instrument Playing - graduation project III

Faculty of Music
Summer 2014
Extent and Intensity
0/2. 14 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (lecturer)
Guaranteed by
Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
H601092z Instrument Playing - graduation project III
Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.

    Melodické nástroje -
    U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
    U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
    U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.

    Malý buben -
    U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
    Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
    U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
    Studijní materiál: dle vlastního výběru.

    Tympány -
    Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
    Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
    Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
    E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
    Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
    Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)

    LETNÍ SEMESTR
    Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
    Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
    V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
    Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
    1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
    2. vlastní kompozice pro malý buben
Literature
  • R. Troeger: Speculations on Bach's clavichord technique, Diapason IXXIII, prosinec 1982. info
  • L. Lohmann: Studien zu den Artikulationsproblemen, Regensburg 1968. info
  • T. Bedford: Twentieth Century Harpsichord Music, New Jersey 1974. info
  • R. Kirckpatrick: Domenico Scarlatti, New York 1954. info
  • R. Donington: What is Rhytmic Alteration, Early Music V, London 1977. info
  • R. Donington: A Performer's Guide to Baroque Music, London 1973. info
  • F. Neumann: The Use of Baroque Treatises on Musical Performance,. info
  • Music and Letters, X/8, 1967. info
  • I. Ahlgrimm: Manuale der Cemalotechnik, Wien 1994. info
  • Palisca, C. : Baroque Music. Englewood Cliffs, 1968. info
  • W. Apel: The history of keyboard music to 1700, Bloomington 1967, 2001 (2). info
  • Kolektiv autorů:. info
  • M. Lindley - M. Boxall: Early Keyboard Fingerings, London 1992. info
  • M. Boxall: Cembaloschule, London 1977. info
  • F. Neumann: Ornamentation, New York 1984. info
  • H. Ferguson: Early keyboard music, London 1963. info
  • F. Couperin: L'art de toucher le clavecin, Paris 171. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka
Assessment methods (in Czech)
zápočet, SZZ
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 14 z 28.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018.
  • Enrolment Statistics (Summer 2014, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2014/H601092l