H601043l Instrument Playing II

Faculty of Music
Summer 2014
Extent and Intensity
0/2. 13 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Kamila Klugarová (lecturer)
MgA. Pavel Černý (lecturer)
prof. MgA. Zdeněk Nováček (lecturer)
Guaranteed by
Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
H601043z Instrument Playing II
ZS - hodnocení A-E za LS 1. ročníku, LS - hodnocení A-E za ZS
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
  • - J. S. Bach - skladba z okruhu tzv. volných forem, příp. některý z koncertů, pokud se s nimi student ještě neseznámil.
    - Triová skladba J. S. Bacha - jestliže student v 1. ročníku interpretoval triovou sonátu, pak je výběr zaměřen na některé z chorálních zpracování a naopak.
    - Francouzské baroko a jeho specifická interpretace - podle dosavadních repertoárových zkušeností výběr některé z kompozic tohoto období (např. J. Titelouze, F. Couperin, N. de Grigny, J. H. d´Angelbert, J. Boyvin, L. Marchand, P. du Mage, J. F. Dandrieu, L. N. Clérambault, L. C. d´Aquin apod.).
    - Oblast tvorby tzv. starých českých mistrů (např. B. M. Černohorský, J. Zach, J. F. N. Seger, J. I. Linek, F. X. Brixi, J. Kř. Vaňhal, J. Kř. Kuchař, K. B. Kopřiva apod.) a s tím související tvorba jihoněmeckých (např. Ch. Erbach, J. E. Kindermann, J. J. Froberger, J. K. Kerll, G. Muffat, J. Pachelbel apod.) a italských autorů z období baroka (kromě G. Frescobaldiho např. A. Rossi, T. Merula, B. Storace, B. Pasquini, D. Zipoli, A. Caldara, D. Scarlatti apod.)
    - Romantismus - výběr skladby se řídí dosavadními znalostmi včetně zvolené kompozice v 1. ročníku a je možné ho rozšířit i na francouzský symfonismus (např. A. Guilmant, L. Boëllmann, Ch. M. Widor, L. Vierne, Ch. Tournemire).
    - Skladba 20. století - výběr se řídí dosavadními znalostmi české tvorby (kromě P. Ebena např. M. Kabeláč, K. Slavický, M. Sokola, O. Mácha apod.)
    - 20. století - jestliže byla vybrána skladba soudobého českého autora, je součástí výuky i příp. možnost konzultace s tímto skladatelem za účelem poznání tzv. autorské interpretace.
Literature
  • Alain, Marie-Claire: O interpretaci francouzské hudby 16.-18. století. ARTTHON, Opava 2000. info
  • Alain, Marie-Claire: Poznámky k #francouzskému způsobu". MKS, Ostrava 1988. info
  • Bach, C. Ph. E.: Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen. Breitkopf 1969. info
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der Orgelmusik J. S. Bach. Merseburger 1995. info
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der französischer Orgelmusik. Merseburger 1986. info
  • Couperin, François: L´Art de toucher le clavecin. Breitkopf und Härtel 1933. info
  • Dolmetsch, Arnold: Interpretace hudby 17. a 18. století. SNKLHU, Praha 1958. info
  • Donington, Robert: The interpretation of early music. Faber and Faber, London 1977. info
  • Douglass, Fenner: The Language of the Classical French Organ. New Haven and London,Yale University Press 1995. info
  • Keller, Hermann: Die Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig 1941. info
  • Klinda, Ferdinand: Organová interpretácia. OPUS, Bratislava 1983. info
  • Klinda, Ferdinand: Organ v kultúre dvoch tisícročí. Hudobné centrum, Bratislava 2000. info
  • Klotz, Hans: Das Buch von der Orgel. Bärenreiter, Kassel-Basel 1955. info
  • Kolektiv autorů: Antológia - renesancia a barok. In: Slovenská hudba 3-4, 1994. info
  • Laukvik, Jon: Orgelschule zur historischen Aufführungspraxis. Carus-Verlag, Stuttgart 1990. info
  • Lohmann, Ludger: Die Artikulation des 16.-18. Jahrhunderts. Regensburg 1990. info
  • Ritter, A. G.: Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig, nedat. info
  • Růžičková, Zuzana: Interpretační praxe v barokní hudbě. SPN, Praha 1985. info
  • Saint-Arroman, Jean: L´interprétation de la musique française 1661-1789. Champion, Paris 1988. info
  • Šlechta, Milan: Dějiny varhan a varhanní hudby v Evropě. SPN, Praha 1985. info
  • Quantz, J. J.: Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen. 1752. info
Teaching methods (in Czech)
2 hodiny/týden - individuální výuka
Assessment methods (in Czech)
komisionální klasifikované zápočty
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 13 z 26.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2014, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2014/H601043l