HF1012l Latinsko-americká hudba

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Martin Kleibl, MA, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Martin Opršál
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
SOUHLAS
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 3 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 3/3, only registered: 1/3
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem a smyslem předmětu je seznámení se s hudebními žánry latinsko-americké hudby. Představení široké škály perkusních bicích nástrojů a jejich využití ve hře na bicí soupravu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude schopen vysvětlit a prakticky využít při interpretaci:
- základní funkce perkusních nástrojů;
- rozličné způsoby hry rytmických paternů;
- hru s nahraným hudebním podkladem;
- dovednost hry latinsko-amerických stylů.
Syllabus (in Czech)
  • Rozdělení a představení základních perkusních bicích nástrojů latinsko-americké hudby. Důraz na brazilskou hudbu. Představení široké škály bicích nástrojů brazilské hudby. Práce s vybranými hudebními styly – samba, bossa nova, partido alto, maracatú, baiao. Obeznámení se také s dalšími styly latinsko-americké hudby – bachata, merengue, cumbia, bomba, plena, beguine atd. Práce se základními rytmickými paterny těchto stylů. Využití technik perkusních nástrojů při interpretaci na bicí soupravu. Uplatnění těchto schopností při práci s vybranými nahrávkami latinsko-americké hudby.
    Tematické okruhy
  • 1. Způsoby hry perkusních nástrojů
  • 2. Brazilská hudba
  • 3. Samba, bossa nova, partido alto, maracatú, baiao, bachata, merengue, cumbia, bomba, plena, beguine
  • 4. Rytmické paterny konkrétních perkusních nástrojů
  • 5. Hraní s nahrávkou
Literature
    recommended literature
  • ALMEIDA, Henrique C. de (2005). Brazilian Rhythms for the Drumset. New York, NY: Carl Fisher.
  • FONSECA, Duduka da a Bob WEINER (1993). Brazilian Rhythms for Drumset. Van Nuys, CA: Alfred Publishing Co., Inc.
  • GARIBALDI, David, Jesús DIAZ a Michael SPIRO (1999). Timba Funk. Miami, FL: Warner Bros. Publications.
  • NETTO, Alberto (2003). Brazilian Rhythms for Drum Set and Percussion. Boston, MA: Berklee Press.
  • SULSBRÜCK, Birger (1980). Latin-American Percussion: Rhythms and Rhythm Instruments from Cuba and Brazil. Copenhagen, Denmark: Den Rytmiske Aftenskoles Forlag.
  • URIBE, Ed (1994). The Essence of Brazillian Percussion and Drum Set. Van Nuys, CA: Alfred Publishing Co., Inc.
Teaching methods (in Czech)
přednáška - hromadná výuka, 1 hodina týdně
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Interpretace partu perkusí a bicí soupravy v určené nahrávce latinsko-americké hudby.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/HF1012l