HF1007z Interaktivní umění a postmoderní doba

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Richard Fajnor
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Konceptualizace, virtualizace, interakce, intermedializace a multimedializace jako důležité principy soudobého umění. Dílo otevřené v čase a prostoru a interpretace otevřená v kontextu. Komplementárnost estetické konfigurace znaků díla a jeho mnohovýznamovosti. Sémantická nejednoznačnost a interakce jako poetické principy. Interaktivní umělecká forma bez stabilních center a bodů konvergence a její vliv na esteticko-uměleckou komunikaci. Interaktivní umění jako možný nástroj artikulace plurality postmoderního věku.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Komplementárnost symbolických forem v reflexi světa. 2. Filozoficko-estetické východiska uměleckých intermedií a multimedií. 3. Konceptualizace umělecké tvorby ve 20. století. 4. Virtualizace a derealizace lidské skutečnosti. 5. Postmoderní doba a elektronické a mediální světy. 6. Komplementárnost estetické konfigurace znaků díla a jeho mnohovýznamovosti. 7. Koncept otevřeného uměleckého díla. 8. Sémantická nejednoznačnost a interakce jako poetické principy. 9. Interaktivní umělecká forma bez stabilních center a bodů konvergence a její vliv na esteticko-uměleckou komunikaci. 10. Interaktivní umění jako možný nástroj artikulace plurality postmoderního věku.
Literature
    required literature
  • CSERES, Jozef and Michal MURÍN. Od analógového k digitálnemu: nové pohľady na umenia v audiovizuálnom veku. Edited by J. Cseres, M. Murin. Banská Bystrica: Fakulta výtvarných umení, Akadémia umení, 2010, 219 pp. ISBN 978-80-89078-78-3. info
  • WELSCH, Wolfgang. Umelé rajské záhrady? Skúmanie sveta elektronických médií a iných svetov. Bratislava, 1995. info
  • ECCO, Umberto. The Open Work. Cambridge / Massachusetts, 1989. info
    not specified
  • Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
  • RITTER, Don. The E Decision. 2010. info
  • OSTERTAG, Bob. Creative Life: Music, Politics, People and Machines. Chicago: Urbana, 2009. info
  • COLLINS, Nicolas. Handmade Electronic Music: The Art of Hardware Hacking. New York, 2009. info
  • ROSENBOOM, David. Collapsing Distinctions: Interacting within Fields of Intelligence on Interstellar Scales and Parallel Musical Models. Santa Clarita, 2003. info
  • RYAN, Mary-Laure. Narrative as Virtual Reality: Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media. Baltimore, 2003. info
  • CSERES, Jozef. Hudobné simulakrá. Bratislava, 2001. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška, předmět je vyučován jednou za dva roky
Assessment methods (in Czech)
zkouška+esej
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/HF1007z