HF0334l Hra na nástroj III

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/22. 12 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Pavel Kohout, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Petr Kolař (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Zdeněk Nováček
Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Zápočet za předmět HF0334z - Hra na nástroj III (ZS)
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem závěrečného ročníku a zároveň celého tříletého studia v bakalářském programu je bakalářský projekt, který má formu závěrečného absolventského koncertu, realizovaného během jednoho večera. Celková délka činí přibližně 60 minut. Program a dramaturgii, která by měla reflektovat absolventovu interpretační všestrannost, konzultuje student s vedoucím projektu.
Learning outcomes (in Czech)
Student po absolvování předmětu:
- prokazuje zřetelně profilované dovednosti ve hře na nástroj, včetně aplikace základů stylových interpretačních principů
- je schopen tvůrčího a osobitého přístupu k interpretovaným skladbám
- sleduje jasný umělecký záměr a strategii.
Syllabus (in Czech)
  • Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
  • Studium u vybraného nástroje, registrace, orientace v prostoru, zvolení vhodného způsobu interpretace – tempo, artikulace apod.
  • Zpětná analýza jednotlivých zkoušek pomocí zvukového záznamu.
  • Příprava povinného repertoáru pro případné přijímací zkoušky na navazující magisterské studium.
Literature
  • Alain, Marie-Claire: O interpretaci francouzské hudby 16.-18. století. ARTTHON, Opava 2000. info
  • Alain, Marie-Claire: Poznámky k #francouzskému způsobu". MKS, Ostrava 1988. info
  • Apel, Willi: Geschichte der Orgel und Klaviermusik bis 1700. Bärenreiter, Kassel 1967. info
  • Bach, C. Ph. E.: Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen. Breitkopf 1969. info
  • Busch, H.: Zur Interpretation der Orgelmusik J. S. Bach. Merseburger 1995. info
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der französischer Orgelmusik. Merseburger 1986. info
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der Orgelmusik M. Reger. Merseburger 1988. info
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der Orgelmusik M. Reger. Merseburger 1988. info
  • Couperin, François: L´Art de toucher le clavecin. Breitkopf und Härtel 1933. info
  • Černušák, G. : Dějiny evropské hudby. Praha, Panton 1964. info
  • Dolmetsch, A. - Interpretace hudby 17. a 18. století ( SNKLHU - Praha 1958 ). info
  • Donington, R. : The Interpretation of Early Music. London 1989. info
  • Douglass, Fenner: The Language of the Classical French Organ. New Haven and London,Yale University Press 1995. info
  • Ferguson, Howard: Keybord Interpretation from the 14th to the 19th century. London 1979. info
  • Gleason, H.: Method of Organ playing. Edition Fifth, New York 1968. info
  • Jakob, Friedrich: Die Orgel. Hallwag Verlag, Bern und Stuttgart, nedat. info
  • J.J. Quantz: Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen (Berlin, 1752, česky Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu. Praha 1990). info
  • Keller, Hermann: Die Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig 1941. info
  • Klinda, Ferdinand: Organ v kultúre dvoch tisícročí, Hudobné centrum, Bratislava 2000. info
  • Klinda, Ferdinand: Organová interpretácia, Opus, Bratislava 1983. info
  • Klotz, Hans: Das Buch von der Orgel, Bärenreiter, Kassel-Basel 1955. info
  • Laukvik, Jon: Orgelschule zur historischen Aufführungspraxis, Bärenreiter, Kassel 1990. info
  • Lohmann, Ludger: Die Artikulation des 16.-18. Jahrhunderts. Regensburg 1990. info
  • Matthaei, Karl: Vom Orgelspiel. Leipzig 1949. info
  • Riemann, Hugo: Katechismus der Orgel. Leipzig 1888. info
  • Ritter, A. G.: Kunst des Orgelspiels. Peters, Leipzig, nedat. info
  • Růžičková, Zuzana: Interpretační praxe v barokní hudbě. SPN, Praha 1985. info
  • Saint-Arroman, Jean: L´interprétation de la musique française 1661-1789. Champion, Paris 1988. info
  • Šlechta, M.: Dějiny varhan a varhanní hudby v Evropě. Praha 1985. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka, 2 hodiny / týden
Assessment methods (in Czech)
Státní závěrečná zkouška.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/HF0334l