HF:HF0203z Hlavní předmět programu I - ce - Course Information
HF0203z Hlavní předmět programu I - cembalo a historické klávesové nástroje
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/28. 15 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. BcA. et BcA. Martin Hroch, Ph.D., MBA, LL.M. (seminar tutor)
MgA. et MgA. Elena Pokorná, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA
Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Historical Performance (programme HF, Hint:N)
- Historical Interpretation (programme HF, Hin:N)
- Course objectives (in Czech)
- Cembalo a historické klávesové nástroje: Student má prohloubit vlastní vzhled do otázky stylové interpretace hudby starších období. Studium má podporovat jeho experimentování na základě znalostí historických pramenů, které mu poskytují rámec pro jeho umělecké rozhodování a sdělení. Vývoj studenta by měl být veden tak, aby student mohl přispívat vlastním bádáním a vlastní reflexí ke stále aktuální poptávce po detailní znalosti historických nástrojů a způsobu hry na ně. Studenti mají dosahovat vyšší úrovně uvědomění si historického kontextu a významu obsahu traktátů a jiných historických zdrojů dle vlastního výběru. Student by měl získat vědomí o tom, že v rámci historické hudby existují velké stylové rozdíly, které vyžadují různé interpretační řešení a přístupy. Měl by být schopen rozpoznat, že stejně jako dnes existovaly i historicky různé školy a trendy s různými přístupy. Úmyslem technického a estetického vedení pedagoga by měla být taková podpora vývoje studenta, aby mohl samostatně dospět k přesvědčujícímu výkonu, který se zakládá na znalostech a porozumění stejně jako na vkusu a interpretační intuici.
- Learning outcomes (in Czech)
- Na konci studia je student schopen: - prezentovat sám sebe jako interpreta s jasným individuálním přístupem a s velmi vysokou technickou způsobilostí - sestavit a zrealizovat koncertní program, který prokazuje jeho znalosti v rozmanitých bohatstvích ve zdrojích v oblasti volby repertoáru a uměleckého rozhodování - prokazuje výběrem programu a výkonem vědomý vztahu s relevantními prameny, které definují jeho umělecký profil v kontextu současných konvencí v oblasti staré hudby - porozumět pozici hudebníka mezi partiturou a (specializovaným nebo ne-specializovaným) publikem - realisticky odhadnout vlastní možnosti v profesi a pochopit cennost vlastní iniciativy.
- Syllabus (in Czech)
- Intonace/ladění ve vztahu ke zvolenému repertoáru a k historickým pramenům
- Rozlišování hráčských technik dle národních stylů
- Artikulace ve vztahu ke stylu zvolené skladby a k rétorickému charakteru kompozice
- Zacházení s časem, agogickou v kontextu skladby
- Akcentování a jeho vliv na charakter kompozice
- Kontext vzniku skladby Prstoklad a technické parametry hry
- Koncentrace na jeden zvolený styl, například rané baroko v Itálii, či pozdní baroko ve Francii s vypracováním typických stylových a interpretačních rysů
- Teaching methods (in Czech)
- individuální výuka - cvičení s podílem přednášky práce s hudebním materiálem, ale také s teoretickými spisy monologická, dialogická, heuristická, projektová a samostatná práce studenta
- Assessment methods (in Czech)
- komisionální zkouška s hodnocením s ústní analýzou činnosti studenta a doporučením
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/HF0203z