HF0129l Jevištní pohyb a tanec II

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Lukáš Cenek, DiS. (lecturer)
Mgr. František Dofek (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. František Dofek
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 15:10–16:45 007/A
Prerequisites (in Czech)
Dobrý zdravotní stav a fyzická kondice, pohybová koordinace, muzikalita, prostorové a rytmické cítění. Zvládnutí látky předešlého semestru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na studium tohoto předmětu v předešlém semestru dále zdokonalovat pohybovou a taneční kulturu studentů prostřednictvím praktického studia italského renesančního tance, nyní ale už 16. století (se zaměřením na jevištní praxi operního pěvce). Zvládnout jeho techniku, styl, výrazové prostředky. Studiem renesančního tance zdokonalit uvědomělou práci s tělem v dobovém stylu. Osvojit si dobovou taneční kulturu a etiketu.
Learning outcomes (in Czech)
Student po absolvování předmětu:
- zvládne zapamatovat si a předvést krokové vazby složené ze základních kroků tance 16. století
- bude schopen nastudovat a kultivovaně zatančit krátkou choreografii z 16. století ve správném dobovém stylu a výrazu
Syllabus (in Czech)
  • - krokový materiál italského renesančního tance 16. stol. podle Arbeaua: réverance, simple a double, posture, reprise, branle, pied en l´air, pied croisé, grue
  • - nácvik choreografie podle Arbeaua: - bránly (simple, double, gai, de Bourgogne, Pinagay, Cassandre ), pavana, gagliarda
  • - krokový materiál italského renesančního tance 16. stol. podle F. Carossa a C. Negriho: riverenza, passo, continenza,seguito ordinario, spezzato, scorso
  • - nácvik choreografie podle F. Carossa : "Ballo del Fiore"
Literature
    recommended literature
  • Drabecka, M. : Tance historyczne. 2. a 3. díl. Varšava, 1968, 1971. info
  • Kröschlová, E.: Dobové tance 16. až 19. století. Praha, 1981. info
  • Rumlová, G. : Historické tance. Praha, 1981. info
  • Taubert, K.H.: Höfische Tänze. Mainz, 1968. info
  • Krokový materiál italského renesančního tance 16. stol. podle Arbeaua: réverance, simple a double, posture, reprise, branle, pied en l´air, pied croisé, grue

    Nácvik choreografie podle Arbeaua: - bránly (simple, double, gai, de Bourgogne, Pinagay,

  • Caroso, F.: Il Ballarino (1581). online zdroj: http://www.pbm.com/~lindahl/caroso/transcription/
  • Arbeau, T.: Orchésographie (1596). online zdroj: český překlad: http://blog.rond.cz/preklady/orchesographie/ faksimile: https://www.loc.gov/resource/musdi.219.0?st=gallery transkripce: http://www.graner.net/nicolas/arbeau/chapitres.html
  • Negri, C.: Le Gratie d'Amore (1602/1604). online zdroj: http://www.pbm.com/~lindahl/negri/transcription/
Teaching methods (in Czech)
Praktická cvičení doplněná teoretickým výkladem. Skupinová výuka v kolektivu.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. Podmínkou zápočtu je aktivní účast na cvičeních a seminářích (80% docházka) a zvládnutí a předvedení základních pohybových dovedností podle daného obsahu předmětu.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HF0129l